Mediafax.biz Exclusiv

Expansiunea Lufthansa continuă: 178 de zboruri ale germanilor vor ajunge pe aeroporturile locale din vară

Expansiunea Lufthansa continuă: 178 de zboruri ale germanilor vor ajunge pe aeroporturile locale din vară

Autor: Mirabela Tiron

21.02.2012, 18:54 873

Strategia de extindere se aplică după ce grupul - format din Lufthansa, bmi, Austrian Airlines şi Swiss - a transportat anul trecut 1,1 milioane pasageri din şi înspre România, faţă de un milion de pasageri în anul anterior. Compania care a contribuit cel mai mult la creşterea traficului este Lufthansa, cu 680.000 de pasageri transportaţi pe zboruri din şi înspre Frankfurt, München şi Düsseldorf. Faţă de 2010 traficul companiei a crescut cu 10%, potrivit calculelor ZF, pe baza raportărilor făcute de companie în 2010.

"Grupul Lufthansa şi-a crescut cota de piaţă în România anul trecut şi va continua extinderea. Am absorbit capacitatea suplimentată în 2011 şi am efectuat curse la un grad mai mare de încărcare", a declarat Patrick Artiel, noul director general pentru România şi Moldova al Lufthansa. El îl înlocuieşte în funcţie pe germanul Stefan Versemann, după un mandat de patru ani.

Cota de piaţă estimată anul trecut de oficialii Lufthansa pentru piaţa românească de linie regulată era de 23%. Printre cele mai mari companii de pe piaţa locală cu care concurează grupul se numără Tarom, Air France-KLM şi British Airways.

Din 25 martie compania Lufthansa va dubla frecvenţa de operare pe Sibiu-München la două curse zilnice, adică 14 pe săptămână. Tot din 25 martie compania Swiss va avea două zboruri zilnice pe Bucureşti-Zürich (14 pe săptămână), ce permit accesul românilor la reţeaua de zboruri ce include destinaţii ca New York, Paris sau Londra. Mai mult, din iunie, Lufthansa va efectua patru zboruri săptămânale directe pe ruta nouă Bucureşti-Berlin, care era acoperită de divizia low-cost GermanWings (ce va renunţa la această rută).

"Obiectivul nostru pe anul 2012 este să vindem toate locurile pe care le-am adăugat anul acesta, suplimentând capacitatea de zbor prin noi curse. Mixul de clienţi pe care îl avem este foarte bun, avem clienţi care călătoresc în vacanţe şi care cumpără biletele la reducere, dar avem şi clienţi ce călătoresc pentru afaceri şi care continuă zborul pe curse de lungi curier la clasa business." Artiel a mai precizat că majoritatea pasagerilor români îşi continuă călătoria spre destinaţii mai îndepărtate prin hub-urile pe care le deserveşte grupul Lufthansa. Circa 20% din biletele de avion sunt vândute online, restul fiind cumpărate de la agenţiile de turism partenere ale grupului Lufthansa.

La nivel mondial, grupul Lufthansa a transportat anul trecut 106,3 milioane de pasageri, mai mult cu 7,5% faţă de anul anterior. Compania Lufthansa a avut 65,5 milioane de pasageri, mai mult cu 11,1%, în timp ce Austrian Airlines a înregistrat 11,3 milioane de pasageri, compania British Midland International (bmi) a transportat 5,7 milioane de pasageri, iar Swiss 16,4 milioane de pasageri, în creştere cu 8%, potrivit datelor companiei.

Flota de care dispune grupul numără 708 avioane, fiind deja comandate alte 168 de aeronave, ce vor fi livrate în perioada 2012-2018, o investiţie de 17 miliarde de euro. În anul fiscal 2010, grupul a finalizat cu venituri de 27,3 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO