Mediafax.biz Exclusiv

Fan Courier: Ne ducem acum către companiile mici

Fan Courier: Ne ducem acum către companiile mici

Autor: Mirabela Tiron

18.01.2011, 18:53 32

"Am încheiat contracte chiar şi cu firme caresolicitau livrarea a doar cinci plicuri pe lună. Anul trecut semnamaproape lunar câte 200-300 de contracte cu noi clienţi, ceea ce adus la creşterea cifrei de afaceri", a spus Adrian Mihai, cel maitânăr acţionar al companiei.

Fan Courier expediază colete pentru clienţidin domeniul imobiliar, IT, industria auto, leasing, industriaalimentară şi turistică, 90% din clienţi fiind persoanejuridice.

Piaţa de curierat era estimată anul trecut la200 mil. euro, printre cei mai mari jucători, alături de FanCourier, numărându-se TNT, Cargus, DHL, DPD şi TCELogistică.

"Ne-am îndeplinit obiectivul în ceea ce priveşte realizarea veniturilor, însă nu am atins marja de profitstabilită din cauza creşterii preţului la com bustibil, carereprezintă aproape 30% din cheltuielile companiei", a declaratAdrian Mihai, cel mai tânăr acţionar al companiei de curierat, careocupă şi funcţia de business development manager în cadrulfirmei.

Fan Courier operează pe o piaţă estimată anultrecut la 200 de milioane de euro, în care cei mai mari jucători,alături de compania cu capital autohton, sunt TNT, Cargus, DHL, DPDşi TCE Logistică.

Cei trei antreprenori români Felix Pătraşcanu,Adrian şi Neculai Mihai şi-au dezvoltat afacerea pas cu pasajungând de la trei expediţii pe zi, în urmă cu 13 ani, la 60.000de expediţii pe zi anul trecut.

"Anul trecut am încheiat foarte multecontracte chiar şi cu clienţi pentru care trebuia să expediem doarcinci plicuri pe lună. Semnam între 200 şi 300 de contracte noi pelună, mult mai mult decât în anii de creştere economică, valoareacontractelor fiind însă mai mică", a declarat Adrian Mihai,explicând că majorarea cifrei de afaceri a venit din creşterea porto foliului de clienţi.

Fan Courier expediază colete pentru clienţidin domeniul imobiliar, IT, industria auto, leasing, industriaalimentară şi altele, 90% din clienţi fiind persoane juridice.Aproape 10% din veniturile companiei provin din contractele semnatecu magazinele online de tipul eMag sau Studio Moderno, firmele carefac comerţ online având de la an la an o contribuţ ie mai mare încifra de afaceri a Fan Courier. "Facem expediţii şi pentru firmeaflate la început de drum, care speră că se vor dezvolta", a spusAdrian Mihai.

Dezvoltarea companiei de curierat, înfiinţatăîn 1998, a fost asigurată prin implicarea zilnică a celor treiproprietari, care au ajuns să coordoneze peste 2.000 de angajaţi întoată ţara.

"La începutul acestui an am organizat oşedinţă cu toţi directorii de departamente şi am analizatrezultatele de anul trecut şi obiectivele stabilite pentru anulacesta. Ne-am propus să obţinem o creştere cu 10% a cifrei deafaceri pentru anul în curs." Acţionarii Fan Courier au alocat unbuget de investiţii de aproape 4 milioane de euro pentru achiziţiaunei noi benzi de sortare plicuri, dar şi pentru înnoirea parculuiauto. Fan Courier opereză cu o flotă formată din 1.500 de maşini,potrivit ultimelor date disponibile. Adrian Mihai nu a precizatcâte maşini vor fi achiziţionate anulacesta.

Pe 26 ianuarie compania de curierat vainaugura noul sediu din Bucureş ti (aflat în apropiere de şoseauade centură), o investiţie de 15 milioane de euro realizată dinfondurile proprii ale companiei. Acest centru, de 30.000 de metripătraţi, va cuprinde atât birourile angajaţilor, dar şi un sediu încare se vor sorta coletele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO