Mediafax.biz Exclusiv

Fan Courier: Suntem mai atenţi la clienţii mici, care trimit un plic, două pe zi

Fan Courier: Suntem mai atenţi la clienţii mici, care trimit un plic, două pe zi

Autor: Mirabela Tiron

07.07.2011, 11:37 356

"Am fost oarecum în grafic,bugetasem o creştere cu 10% pentru primele şase luni ale acestuian. Am încheiat multe contracte şi am furnizat servicii de curieratpentru firme mici care au expediat câte un plic sau două pe zi", adeclarat Adrian Mihai, cel mai tânăr acţionar al companiei decurierat, care ocupă şi funcţia de business development manager încadrul firmei.

Anul trecut, Fan Courier aobţinut o ciră de afaceri de 189,7 milioane de lei (circa 45 demil. euro), în creştere cu 13% în lei faţă de nivelul de anulanterior, potrivit reprezentanţilor companiei.

Cei trei români care deţin FanCourier şi-au dezvoltat afacerea pas cu pas, ajungând de la treiexpediţii pe zi în urmă cu 13 ani la 60.000 de expediţii pe zi anultrecut. Dezvoltarea companiei de curierat înfiinţată în 1998 a fostasigurată prin implicarea zilnică a celor trei proprietari, care auajuns să coordoneze peste 2.000 de angajaţi în toatăţara.

"Am început să acordăm mai multăatenţie clienţilor mici, IMM-uri, având în vedere că nu mai avemaşa multe cereri pentru volume mari de expediţ ii din parteafirmelor mari. Avem contracte semnate cu aproape 16.000 de firmepentru care expediem plicuri sau colete în ţară", susţine el. Pepiaţa românească sunt înregistrate în jur de 600.000 deîntreprinderi mici şi mijlocii în aproape toate domeniile deactivitate.

Fan Courier expediază coletepentru clienţi din domeniul imo biliar, IT, industria auto,leasing, industria alimentară şi altele, 90% din clienţi fiind persoane juridice. Aproa pe 10% din veniturile companiei provin dincontractele semnate cu magazinele online de tipul eMag sau StudioModerno, firmele care fac comerţ online având de la an la an ocontribuţie mai mare în cifra de afaceri a Fan Courier.

"Cererea din partea clienţilor depe online continuă să crească, cei mai mulţi dintre aceştia şi-aubugetat afaceri mai mari cu două cifre pentru anul acesta." AdrianMihai susţine că deşi firmele din online raportează creşteri, multefirme din alte domenii continuă să aibă întârzieri la plată."Blocajul financiar începe să îşi spună cuvântul, recuperăm baniide la clienţi mai greu, chiar dacă se vorbeşte de o revenire aeconomiei." Fan Courier operează pe o piaţă estimată anul trecut la200 de milioane de euro, în care cei mai mari jucători, alături decompania cu capital autohton, sunt TNT, Cargus, DHL, DPD şi TCELogistică.

Acţionarii Fan Courier au alocatun buget de investiţii de aproape 4 milioane de euro pentruachiziţia unei noi benzi de sortare plicuri, dar şi pentru înnoireaparcului auto."Încâteva luni va fi instalată banda de sortare plicuri." Fan Courieropereză cu o flotă formată din 1.500 de maşini, potrivit ultimelordate disponibile. La începutul acestui an compania de curierat ainaugurat noul sediu din Bucureşti (aflat în apropiere de Şoseauade Centură), o investiţie de 15 mil. euro realizată din fondurileproprii ale companiei. Acest centru, de 30.000 de metri pătraţi,cuprinde atât birourile angajaţilor, cât şi un sediu în care sesortează coletele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO