Mediafax.biz Exclusiv

Ford a atras 37 de furnizori pentru a porni producţia B-Max

Ford a atras 37 de furnizori pentru a porni producţia B-Max

Autor: Bogdan Alecu

22.03.2012, 20:21 536

Alături de B-Max, cel de-al doilea produs de export al uzinei de la Craiova, va fi motorul Ecoboost, care va avea o pro ducţie de 30.000 de unităţi anul acesta şi de 150.000 de unităţi anul viitor.

"Nu toate cele 60.000 de automobile B-Max vor fi echipate cu noul motor de 1,0 litri pe care îl vom produce la Craiova. O parte din aceste motoare vor merge la export deoarece acest nou propulsor se va regăsi pe toate modelele Ford, de la Fiesta până chiar şi la Mondeo", a declarat Jan Gijsen, preşedintele Ford România.

Demararea producţiei de serie la Craiova are loc şi la un an de când Gijsen a criticat angajaţ ii uzinei în ceea ce priveşte calitatea producţiei, la acea vreme, pentru utilitara Transit Connect.

Ford a produs utilitara între 2009 şi 2011 pentru a pregăti angajaţii, interval în care s-au asamblat mai puţin de 18.000 de unităţi.

"Noi am derulat programe de training pentru angajaţi astfel încât să se respecte standardele de calitate ale Ford. Am produs ceva vreme Transit Connect pentru a învăţa angajaţii cu normele noastre de calitate şi am înregistrat creşteri considerabile. Creşteri atât de mari încât utilitarele produse la Craiova au mai puţine probleme în garanţie decât cele produse în Turcia", a subliniat Gijsen.

România a fost ieri prima ţară europeană în care B-Max a fost prezentat oficial, moment în care au fost comunicate şi preţurile acestuia.

Monovolumul are un preţ de pornire pe piaţa locală de 13.400 de euro cu TVA inclusă, cu aproape 2.000 de euro mai ieftin decât preţurile din Europa de Vest.

"În România vom avea preţuri speciale pentru B-Max deoarece vrem să creştem segmentul din care face parte B-Max. În plus, maşina este făcută la Craiova şi implicit nu avem costuri mari de transport", a spus Henrik Nenzen, directorul general al Ford România.

Primele modele B-Max le vor fi livrate clienţilor de pe piaţa locală începând cu luna septembrie a acestui an, în timp ce precomenzile pot fi făcute la dealeri începând de astăzi.

"Estimăm o cotă de piaţă de 1,7% anul viitor numai cu B-Max şi va fi una dintre cele mai mari din Europa, cu un volum de vânzări de 2.000 de unităţi. Dacă vom începe livrările în septembrie, practic vom avea doar trei luni în acest an în care vom face livrări de B-Max, timp în care vom livra aproximativ 500 de maşini", a subliniat Nenzen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO