Mediafax.biz Exclusiv

Fostul CEO al Diverta aduce pe piaţă un business de suplimente nutritive

Autor: Cristina Rosca

12.06.2011, 18:30 358

Retailerul american de produsenutriţionale GNC, prezent pe 49 de pieţe la nivel internaţional, aavut anul trecut venituri consolidate de peste 1,7 mld.dolari.În România, compania care deţinefranciza va deschide într-o primă fază două magazine.

"În prezent piaţa suplimentelor nutritive, aproape inexistentăîn anii '90, este în continuă dezvoltare. În ultimii ani, ratacreşterii pieţei a fost de 15-20%. În cazul în care ritmul decreştere a acestui segment de piaţă se va menţine, se aşteaptădublarea pieţei suplimentelor nutritive în următorii cinci ani",spune Emilia Canea (30 de ani), directorul executiv al GNC România,parte a grupului Pamimai.

Canea a ocupat anterior poziţia de CEO al lanţului de librăriiDiverta.

GNC România va deschide primele magazine în Bucureşti, ambele încentre comerciale. Primul magazin va fi deschis pe 16 iunie înBucureşti Mall, iar până la finalul anului compania va deschide oaltă unitate în AFI Palace Cotroceni.

"Primele două locaţii au fost alese din raţiuni legate denotorietatea locaţiei, numărul mare de potenţiali clienţi şiasemănarea ca target a magazinului cu persoanele care frecventeazăaceste locuri", adaugă Canea.

GNC România a investit în magazinul de 60 de metri pătraţi dinBucureşti Mall 60.000 de euro, respectiv 1.000 de euro pe metrupătrat.

Compania estimează însă că în prima zi după deschidere magazinulva avea în jur de 70 de clienţi, numărul acestora urmând să creascăpe măsură ce brandul va deveni mai cunoscut. Primul magazin GNC vavinde 250 de produse pentru dietă, vitamine şi minerale şi produsepentru sportivi.

Strategia GNC România este de a dezvolta magazine înprincipalele oraşe din ţară - Bucureşti, Timişoara, Cluj,Constanţa, Iaşi, în cadrul celor mai importante malluri.

Produsele GNC vor fi distribuite şi pe alte canale, farmacii,magazine online, revânzători, mass market, săli defitness.

Pepiaţa locală, GNC intră în competiţie cu companiile farmaceuticePfizer, Europharm, BerlinChemie, GlaxoSmith Kline, Zentiva, TerapiaRanbaxy, Hofigal, cu producătorii exclusivi de suplimentenutritive.

"Potenţialul pieţei de suplimente nutritive din România esteîncă departe de a fi atins. Acest lucru este susţinut de faptul căîn România, consumul mediu anual de suplimente nutritive este de 3euro per persoană, comparativ cu cel din Cehia, unde este de 7-8euro per persoană şi mai ales cu cel din partea vestică a UniuniiEuropene - Franţa şi Marea Britanie - unde consumul ajunge şi la 25euro per persoană."

Pamimai este deţinut de fratele Emiliei Canea, Mircea Oprescu,care mai controlează compania de transporturi PamimaiIntertransport (cifră de afaceri de 92.000 de euro în 2009),compania Tobacco Distribution (cu afaceri de 3,7 mil. euro în 2009)şi o companie de pază, potrivit propriilor saledeclaraţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO