Mediafax.biz Exclusiv

Franke îşi dublează reţeaua de centre de vânzare şi vede afaceri mai mari cu 10%

 Franke îşi dublează reţeaua de centre de vânzare şi vede afaceri mai mari cu 10%

Autor: Cristina Rosca

25.05.2011, 19:01 189

Până în prezentcompania a deschis deja două astfel de showroomuri, ambele înparteneriat, iar investiţia totală în acest proiect se va ridica la100.000 de euro în acest an, potrivit lui Florin Porojan-Gheaja,directorul general al Franke România.

"Vom deschide showroomurile înparteneriat.Înprezent, dintre cele deja existente, doar unul este showroomFranke."

Toate showroomurile vor fideschise în parteneriat, ceea ce înseamnă că Franke vine cuprodusele, în timp ce partenerii se ocupă de spaţiu şi deamenajarea acestuia.În condiţiile dublării reţelei de showroomuri, Porojanspune că Franke şi-a bugetat pentru acest an afaceri în creştere cu10%.

În 2010 compania a obţinutafaceri de 42,7 milioane de lei (10,2 milioane de euro), în scăderecu 8% faţă de anul anterior şi un profit net de 2,2 milioane delei, similar celui din 2009.

"În primele patru luni din acest an piaţa astagnat.Clientul nua avut curaj să cumpere. Prevăd însă că din toamnă vom vedea orevenire, odată cu o uşoară creştere a consumului."

Şeful Franke a mai spus că în prezent unclient cumpără în medie produse de 1.500 - 2.000 de euro, iarfactura cuprinde în medie 5-6 produse. Cea mai mare facturăindividuală a fost de 11.500 de euro şi cuprindea produse pentrudotarea completă a unei bucătării.

"Am observat că în România se vând fieprodusele noastre cele mai ieftine, fie cele mai scumpe. Înperioada de recesiune am observat că oamenii cumpără fie pentrua-şi satisface nevoile, fie pentru a face o investiţie într-unastfel de produs."

Printre clienţii Franke se numără IlieNăstase, Oana Cuzino şi Zeno Bogdănescu, decanul Facultăţii deArhitectură, potrivit lui Florin Porojan-Gheaja.

Franke activează pe o piaţă de produseîncorporabile estimată la 40 de milioane de euro, ceea ce înseamnăcă deţine o cotă de piaţă de aproape 25%.Compania, care activează pe piaţa locală din1998 deţine în portofoliu peste 1.400 de modeledistincte.

Pe această piaţă principalii competitori aicompaniei elveţiene sunt Miele şi Baumatic.

Franke, care aniversează în acest an 100 de ani, are afaceri de2 miliarde de euro la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO