Mediafax.biz Exclusiv

Franke şi-a bugetat vânzări cu 5% mai mari şi deschide 9 showroomuri

Franke şi-a bugetat vânzări cu 5% mai mari şi deschide 9 showroomuri

Autor: Cristina Rosca

16.01.2012, 17:32 129

"Pentru anul 2012 Franke ţinteşte o creştere moderată, de aproximativ 5%. Evoluţia preconizată pentru anul în curs vine pe fondul strategiei de dezvoltare a reţelei de distribuţie la nivel naţional prin deschiderea de noi showroomuri, strategie începută în 2011 şi care va continua şi anul acesta", a declarat Florin Porojan-Gheaja, directorul general al Franke România.

În prezent Franke deţine pe piaţa locală 17 showroomuri - 16 showroomuri partenere la nivel naţional şi un showroom propriu în Bucureşti. Pentru anul în curs compania are în plan deschiderea altor nouă showroomuri.

"Noile showroomuri vor fi deschise ca şi până acum în parteneriat cu diverşi colaboratori locali, însă nu am definitivat încă lista oraşelor în care intenţionăm să ne extindem." Porojan mai spune că în acest an Franke are parteneri în toate oraşele mari dinţară"dar suntem foarte atenţi la selecţia partenerilor atunci când ne extindem".

Investiţia pentru deschiderea unui showroom diferă în funcţie de specificul fiecărei locaţii, însă în medie ea ajunge la câteva zeci de mii de euro. Suma este acoperită de Franke împreună cu partenerul respectiv. Potrivit informaţiilor anterioare, acest parteneriat presupune că Franke vine cu produsele, în timp ce partenerii se ocupă de găsirea spaţiului şi de amenajarea acestuia.

Franke continuă să se extindă în pofida faptului că anul trecut consumul a continuat să scadă cu circa 4% în primele 11 luni. În aceste condiţii, cifra de afaceri a producătorului de echipamente încorporabile pentru bucătărie a rămas relativconstantăîn 2011 comparativ cu 2010.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Franke a obţinut în 2010 afaceri de 42,7 mil. lei (circa 10 mil. euro) şi un profit de 2,7 mil. lei (0,65 mil. euro).

"Cifra de afaceri pe 2011 va fi similară cu cea din 2010 ca o consecinţă a stabilizării businessului Franke într-un an dificil atât pentru industria de profil, cât şi pentru economie în general. Anul 2011 a fost marcat de instabilitate economică nu numai pe plan local, ci şi mondial, ceea ce a condus la scăderea consumului."

În acest context, în 2011 cel mai bine vândute produse au fost sistemele complete pentru bucătărie, tocătoarele de resturi vegetale şi produsele cu clasă de energie cât mai bună. Porojan mai spune că Franke se aşteaptă ca în 2012 vânzările la aceleaşi produse să se menţină la un nivel ridicat.

"De asemenea, ne aşteptăm ca produsele lansate anul acesta să înregistreze cereri ridicate din partea clienţilor." Valoarea medie a bonului de casă la Franke este de 1.800 de euro.

Pe piaţa de electrocasnice încorporabile, estimată de Porojan la 50 mil. euro, principalii competitori ai companiei elveţiene sunt Miele şi Baumatic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO