Mediafax.biz Exclusiv

Grecii de la Druckfarben au intrat în magazinele Bricostore şi Leroy Merlin. „Discutăm şi cu alţi retaileri“

Grecii de la Druckfarben au intrat în magazinele Bricostore şi Leroy Merlin. „Discutăm şi cu alţi retaileri“

Autor: Andreea Neferu

18.09.2011, 18:16 412

"Căutăm oportunităţi în România pentru achiziţionarea unui producător de vopsea, însă deocamdată suntem doar la stadiul de monitorizare a pieţei. Cei mai mari jucători aparţin fondurilor de investiţii, care nu îi vor ţine la nesfârşit, ceea ce demonstrează cât de dinamică este piaţa românească. Deocamdată nu avem stabilită o sumă, urmând să luăm o decizie în funcţie de condiţiile de pe piaţă. Pe termen mediu vrem să intrăm în top 5 jucători", a declarat Nikolaos Kotzias, CFO şi country manager al Druckfarben România. Compania mizează pe afaceri de 15 milioane de euro în 2011, în creştere cu circa 10% faţă de anul anterior, 40% din vânzările de anul acesta urmând să fie generate de divizia de vopsele.

Pe piaţa de lacuri şi vopsele, jucătorii din top 5 au afaceri de peste 30 mil. euro.

"Dacă în prezent 60% din business vin din cerneluri, iar 40% din vopsele, principala noastră ţintă este să inversăm aceste ponderi, pentru că vopselele au o marjă de profit mai mare", a explicat Kotzias, 36 de ani.

Pe segmentul de lacuri şi vopsele, unde activează cu brandul Kraft Paints, compania a înregistrat în primul semestru vânzări de 2,8 milioane de euro, în creştere cu circa 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. "Avansul s-a datorat faptului că am diversificat reţeaua de distribuitori (36 în prezent faţă de 27 la începutul anului), dar şi faptului că am extins gamele existente şi am introdus produse noi", a spus Kotzias. În ansamblu, Druckfarben a raportat pe piaţa locală afaceri de 7,2 milioane de euro în primele şase luni ale anului.

Vopselele îşi revin la nivelul din 2009 abia în 2013-2015

Piaţa de lacuri şi vopsele s-a ridicat anul trecut la 136 milioane de euro, însă în 2011 ar urma să scadă cu circa 10%, până la 123 de milioane de euro, estimează Druckfarben. "Începând cu 2012, piaţa ar urma să înceapă să-şi revină, însă nivelul din 2009, de circa 167 milioane de euro, va fi atins abia în anii 2013-2015", a afirmat Kotzias. Declinul de anul acesta este explicat de reprezentantul Druckfarben prin faptul că nu există proiecte de amploare Business2Business, investitorii străini au ocolit România, iar puterea de cumpărare a consumatorului s-a redus.

Pe de altă parte, piaţa locală a cernelurilor tipografice este estimată de Druckfarben la circa 20 de milioane de euro, iar principalii clienţi ai companiei pe acest segment sunt cei industriali.

În ceea ce priveşte divizia de vopsele şi lacuri, compania a făcut primul pas intrând anul acesta cu produsele şi în lanţurile de bricolaj, în magazinele Bricostore şi Leroy Merlin. "Discută m şi cu alţi key-accounts intrarea în magazinele lor. Ca diferenţă faţă de piaţa elenă, în România sunt mult mai multe magazine do-ityourself."

0,5 milioane de euro pentru promovare

Pentru anul acesta, Druckfarben şi-a planificat un buget total de marketing şi publicitate de 500.000 de euro, iar Kotzias spune că şi în următorii doi-trei ani se vor cheltui sume similare.

Compania a finalizat în 2007 o unitate de producţie la Măgurele, judeţul Ilfov, în urma unei investiţii de nouă milioane de euro. Fabrica produce vopsele, lacuri, tencuieli, emailuri şi baiţuri şi are o capacitate de producţie de 12.000 de tone pe tură. De asemenea, compania are în prezent circa 220 de maşini de colorat, circa 20 fiind instalate în 2011.

Grupul elen Druckfarben, cu afaceri de circa 72 de milioane de euro la nivel internaţional, se numără printre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală a vopselelor, alături de Fabryo Corporation, Policolor, Kober, Deutek, Daw Benţa România, Atlas Corporation şi Sarcom. Grupul este controlat de omul de afaceri grec George Karavasilis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO