Mediafax.biz Exclusiv

Gruia Stoica aşteaptă venituri în creştere cu 16%: contractele cu Lukoil şi Rompetrol vor avea impact asupra cifrelor

Autor: Mirabela Tiron

03.03.2011, 18:07 43

"Prognoza peanul acesta arată un nivel al veniturilor de 650 de milioane de lei(154,7 mil. euro). Contractele încheiate anul trecut cu Lukoil şiRompetrol, la nivel de 35 de milioane de euro împreună, vor aveaimpact asupra cifrelor din 2011", au transmis oficialiicompaniei.

Gruia Stoica, unul dintre cei mai discreţioameni de afaceri români, care şi-a clădit un business de sute demilioane de euro în industria căilor ferate, este proprietarulgrupului Grampet, care include Grup Feroviar Ro mân, ce operează cu9.500 de vagoane şi 225 de locomotive. Compania GFR are 2.300 deangajaţi în prezent, potrivit oficialilor firmei.

În decembrie anul trecut, GFR a preluatvagoanele şi 350 de angajaţi de la Rompetrol Logistics (RPL),companie deţinută de KazMunaiGaz. Contractele de servicii detransport feroviar au fost încheiate pe o perioadă de trei ani, cuposibilitatea de prelungire cu încă doi ani.Transportatorul GFR a mai semnat anul trecutun contract important în segmentul distribuţiei de carburanţi curuşii de la Lukoil.

În aprilie 2009, GFR încheia un contract petrei ani de transport ţiţei şi gazolină pentru compania de statConpet Piteşti, valoarea contractului atribuit prin licitaţiedeschisă fiind de 49 mil. euro. Potrivit datelor de la RegistrulComerţului, GFR a obţinut un profit brut de 15 mil. lei (3,5 mil.euro) în 2009, la o cifră de afaceri de 425 mil.lei (101 mil. euro).

Printre clienţii operatorului privatferoviar se mai numără şi Compania Naţională a Huilei, Holcim,ArcelorMittal Galaţi, Petrom, Shell Gaz România şi Rafo, potrivitdate lor de pe site-ul companiei. Ponderea contractelor încheiatecu statul este de doar 10% în totalul contractelor pe care le arecompania GFR, potrivit declaraţiilor anterioare ale lui GruiaStoica.

Oficialii companiei GFR nu au transmis cealte contracte se negociază şi nici cu ce profit a finalizatcompania anul trecut.

"Deocamdată nu putem oferi toate cifreledeoarece nu avem încă date consolidate pe anul trecut".

Pe piaţa transportului feroviar de mărfuri,GFR concurează cu compania de stat CFR Marfă, dar şi cu companiileprivate Servtrans şi Unifertrans.

Grupul Grampet mai include, pe lângătransportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român, fabrica dereparaţii vagoane Remar Paşcani, Reva Simeria sau Turist Semenic.Mai mult, Grampet mai deţine participaţii majoritare la două firmede transport feroviar din Ungaria şi Bulgaria, Train Hungary,respectiv Bulgaria Railway Company, iar în urmă cu patru ani aachiziţionat 70% din principala companie de reparaţii şiconstrucţii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo.

GFR este deţinută cu un pachet de 50,45% deGrampet SA, cu 26,1% de Vasile Didilă, cu 14,1% de Rapid Com(deţinută de Vasile Didilă) şi cu 9% de compania Turnoprest(deţinută de Vasile Didilă).

Gruia Stoica deţine la compania Grampet SAun pachet de acţiuni de 73,3%, alături de Adriana Didilă (26,6%),sub 1% din acţiuni fiind controlate de Soare Lucian Luigi şi IagherGheorghe. Omul de afaceri Gruia Stoica şi Vasile Didilă sunt dincomuna Brăhăseşti, localitatea Toflea (Galaţi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO