Mediafax.biz Exclusiv

Henkel se aşteapă la o creştere de 10% a afacerilor în acest an

Autor: Ioana Mihai-Andrei

15.03.2011, 14:56 84

"Şi anultrecut, şi 2011 reprezintă pentru noi o perioadă foarte agitată, nune-am plictisit nicio săptămână", a declarat Liviu Sfrija, director general al Henkel România.

Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 133de milioane de euro, după ce în 2009 avusese o scădere de 16%(minus 3% în lei) faţă de 2008.

Rezultatele de anul trecut sunt considerate cu atât maibune cu cât efectele negative asupra cifrei de afaceri au venitdinspre cursul de schimb şi scăderea dramatică aconstrucţiilor

În ceea ce priveşte 2011, Sfrija se aşteaptă ca primajumătate a acestui an să fie şi mai slabă decât perioada similarădin 2010. Spre finalul anului "ar trebui să vedem o îmbunătăţire înconsum, dar nu pe baze macro, ci politice, dat fiind că anul viitoreste unul electoral", spune directorul Henkel.

Pe lângă detergenţi şi cosmetice, compania are activităţiîn domeniul materialelor de construcţii, urmând să construiascăîncă o fabrică de adezivi în viitorul apropiat.

Pentru noua fabrică bugetul de investiţii este de 10 mil.euro, o parte din sumă, adică 2,85 mil. euro, urmând să fieacoperită prin finanţare europeană.

"Adevărul este că involuţia din ultimii doi ani şi cevaşi-a cam făcut cheful; e cazul să începem să vedem semnalepozitive", cred Liviu Sfrija.

El precizează însă că prea multe indicii încurajatoare nuexistă, iar previziunile sunt bazate mai degrabă pefler.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO