Mediafax.biz Exclusiv

Hotelierii încearcă să lungească week-endul pe litoral. Vacanţele sunt mai scumpe pentru două nopţi

Hotelierii încearcă să lungească week-endul pe litoral. Vacanţele sunt mai scumpe pentru două nopţi

Autor: Mirabela Tiron

19.06.2011, 18:27 221

Cu aproape 78.000 de locuri de cazare în hoteluri pelitoralul românesc, dintre care doar o parte îşi găsesc clienţii însezonul estival, hotelierii promovează în prezent pachete"speciale" doar pentru cei care rezervă minimum trei nopţi înhotelul lor.

Aceste condiţiiale hotelierilor legate de durata sejurului sunt menţionate clar pesiteurile agenţiilor de turism ce intermediază vânzarea vacanţelorpe litoral.

ZF a sunat ladouă mari agenţii de turism de pe piaţă, Marshall Turism şiEximtur, pentru a rezerva un sejur de două nopţi într-un hotel depe litoralul românesc, însă agenţii de turism au transmis cărezervarea ar trebuie să se facă pe minimum trei nopţi sau cincinopţi de cazare pentru a beneficia de tarifele afişate pe siteulagenţiei, aceasta fiind o condiţie impusă de hotelieri. Cum aproape80% dintre sejururile pe litoral sunt vândute prin agenţiile deturism, este destul de dificil de găsit o ofertă specială pentrudoar două nopţi de cazare la mare.

"Dacă vă cazaţide vineri până luni plătiţi 460 de lei pe noapte, acesta fiind unpachet special. Dacă vă cazaţi doar două nopţi nu mai e valabilpreţul pachetului special şi plătiţi 525 de lei pe noapte", spuneun agent care se ocupă de rezervări pentru hotelul Europa dinEforie Nord, deţinut de omul de afaceri GeorgeCopos.

Şi pe site-ulgrupului hotelier din care face parte Europa se menţionează că"oferta specială" de 460 de lei pe cameră pe noapte este valabilădoar pentru un sejur de minimum trei nopţi.

Şi la hotelulCometa din Jupiter, dar nu numai, sunt afişate pe site tarifele cucare se pot rezerva camere în sezonul estival. Pentru perioada16-30 iunie hotelul promovează un tarif de 100 de lei pentru onoapte în cameră dublă, cu menţiunea că dacă se rezervă online maipuţin de două nopţi tariful se majorează cu 10%.

Hotelul are 220de camere clasificate la două şi trei stele.

"Am avutdisponibile doar două zile pentru a merge la mare, într-un weekend,însă ofertele de pe piaţă erau de trei zile, astfel că am fostnevoită să plătesc mai mult. Mi-am făcut rezervarea cu aproape olună înainte şi mă aşteptam să găsesc o ofertă avantajoasă depreţ", spune Roxana, 27 de ani, din Bucureşti, care şi-a petrecutweekendul într-un hotel din Neptun.

Dintr-o listăcu 17 hoteluri în staţiunile de pe litoralul românesc, agenţia deturism Marshall poate recomanda doar două hoteluri ale căror camerepot fi rezervate doar pentru două zile.

Ana MariaMoanţă, directorul de marketing al agenţiei de turism MarshallTurism, a transmis că fiecare hotel de pe litoral impune anumitecondiţii atunci când agenţia contractează un anumit număr de camerepentru a le vinde clienţilor, iar în unele cazuri hotelierii impunvânzarea de sejururi de minimum trei nopţi.

Alte hoteluriimpun minimum şase nopţi de cazare.

"Noi (agenţiilede turism) suntem o interfaţă şi un intermediar între hotel şiclient. Putem negocia anumite facilităţi cu hotelierii, legate depreţ şi nu numai, având în vedere că luăm un anumit număr de camerespre a le vinde. Clientul final nu ştiu în ce măsură poate negociaaceste facilităţi, iar noi nu negociem tarife doar pentru ca unclient să stea două nopţi la mare", susţine Noemi Hagan, directorulde relaţii publice al Eximtur, cea mai mare agenţie de turism carevinde vacanţe în ţară.

Pe site-ulagenţiei Eximtur sunt promovate sejururile de cinci nopţi, fără săfie prezente pachetele de două nopţi.

"Hotelieriitrebuie să îşi asigure un cash-flow, iar noi contractăm un anumitnumăr de camere pe care le vindem pentru sejururi de cinci, şase,şapte nopţi, în urma parteneriatelor cu hotelierii de pelitoral.Pa chetele de weekend sunt o excepţie lamodul tradiţional de a face turism pelitoral.Acestea sunt solicitate doar de turiştii careajung repede la mare", a declarat Noemi Hagan.

Ea a maiprecizat că hotelierii vând sejururi în sezonul estival pentru căvacanţele scurte de weekend nu le asigură nici lor un anumit fluxde bani şi nici agenţiei.

"Eximtur acontractat locuri în hotelurile de pe litoral în septembrie anultrecut şi a plătit la acel moment un avans pentru aceste locuri, cao garanţie. Agenţia trebuie să vândă locurilecontractate."

Litoralulromânesc s-a transformat în ultimii ani într-o destinaţie deweekend, iar hotelierii încearcă acum prin ofertele speciale deminimum trei nopţi să-şi asigure un grad de ocupare mai ridicat şiîn timpul săptămânii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO