Mediafax.biz Exclusiv

Iova, Opel: Maşinile electrice vor câştiga teren, producătorii îşi concentrează atenţia asupra acestor produse alternative

Autor: Gabriel Razi

01.03.2012, 13:15 121

"Există în momentul de faţă o metodă de stimulare a vânzărilor pentru vehiculele electrice şi hibride, pusă la punct de stat care subvenţionează achiziţia de astfel de maşini. Este clar că va exista o creştere a ponderii acestor sisteme alternative faţă de ce există acum", a spus el.

În opinia lui, există o serie de considerente care pot duce la sporirea atenţiei clienţilor către maşini electrice.Unul dintre elemente este sporirea costului de exploatare a maşinilor actuale.

"Petrolul nu mai este ieftin, însă trebuie ţinut cont de aşteptările clienţilor de la un anumit tip de autovehicul.Clienţii nu vor să facă compromisuri la capitolul utilitate.", a explicat Iova.

Preţul unei maşini electrice este mai mare decât a unui vehicul clasic. Costul de exploatare însă este de un euro la 80 km. Dacă luăm în calcul un consum urban de 5 litri la 100 de kilometri, la un cost mediu al benzinei de 1,25 de euro înseamnă 6 euro.

În cazul maşinii electrice Opel Ampera, Iova spune că reacţia clienţilor la prezentarea produsului a dus la îmbunătăţirea previziunilor de vânzări.

"Previziunile sunt de creştere de la an la an. Vorbim însă de vânzări de zeci de maşini în faza iniţială », spune el.

Reprezentantul Opel subliniază că cererea este în acest moment limitată, oamenii nu se grăbesc să cumpere maşini electrice.

"Sunt maşini pe benzină sau motorină, maşinile hibride care reprezintă un pas şi vehiculele electrice, acestea din urmă depind însă de o infrastructură dedicată. În cazul nostru (Opel Ampera), maşina nu depinde de infrastructura dedicată", a adăugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO