Mediafax.biz Exclusiv

Jeep trece de la Mercedes la AutoItalia. Unde vor fi noile centre de vânzare şi service pentru brandul american

Jeep trece de la Mercedes la AutoItalia. Unde vor fi noile centre de vânzare şi service pentru brandul american

Autor: Bogdan Alecu

20.07.2011, 19:35 306

Importurile mărcii americane Jeep au fostpreluate oficial în luna iunie de compania AutoItalia, de laMercedes-Benz România, la mai bine de doi ani de când Fiat adevenit acţionar al Chrysler Group în martie 2009. Grupul Chryslerîşi schimbă astfel importatorul pentru a cincea oară - trecând prinporofoliul Brimex Motors, Chysler Jeep Import, Autorom,DaimlerChrysler/Mercedes-Benz România, pentru a fi acum reprezentatde AutoItalia.

"Contractul de importator al Mercedes-BenzRomânia pentru mărcile Chrysler, Jeep şi Dodge a fost încheiat decătre Chrysler Group începând cu 31 mai 2011", a declarat GabrielCrăciun, directorul de comunicare al Mercedes-Benz România. La acelmoment, în România erau 11 centre autorizate de vânzare şi 12locaţii after-sales, toate fiind puncte comune cu dealeri aiMercedes-Benz.

Dintre acestea, reţeaua ŢiriacAuto deţineaşase showroomuri şi serviceuri Jeep la nivel naţional, fiind ca şiîn cazul Mercedes-Benz principalul dealer al mărcii.

În condiţiile în care Mercedes-Benz Românianu mai are contract de importator pentru mărcile grupului Chrysler,contractele cu dealerii devin nule din acel moment, noi contractetrebuind a fi semnate cu noul importator. O situaţie similară s-aîntâmplat anul trecut cu marca Ford, care a trecut de la Romcar,parte a Ţiriac Holdings, la Ford România, dealerii care doreau încontinuare să păstreze marca în portofoliu fiind obligaţi săsemneze un nou contract.

Odată cu predarea importurilor, s-a adus îndiscuţie şi problema garanţiei, toate cheltuielile legate deaceasta fiind întotdeauna decontate de importator.

Dacă în cazul Ford garanţia era împărţită îndouă, doi ani de la Ford, doi de la Romcar, compania din ŢiriacHoldings decontând şi acum cheltuieli legate de perioadasuplimentară, la Chrysler/Jeep/Dodge responsabilitatea a fostpreluată integral direct de noul importator.

"Atât clienţii existenţi, cât şi clienţiipotenţiali de Chrysler, Jeep sau Dodge pot să se adreseze începândcu data de 31 mai 2011 noului importator, AutoItalia, pentru oriceproblemă legată de vânzare sau servicii de postvânzare", au spusoficialii Mercedes-Benz România.

În anii '90 Jeep era considerată una dintrecele mai prestigioase mărci în România, având aproape acelaşipublic-ţintă ca şi Mercedes-Benz. Mai mult, dacă în 1995Mercedes-Benz era deja în România, cei ce doreau un Jeep trebuiasă-l achiziţioneze fie prin intermediari, fie din Europa de Vestsau Statele Unite, fapt ce contribuia şi mai mult la gradul deexclusivism al mărcii.

În a doua parte a anilor '90 importurileChrysler Jeep erau deţinute de compania Brimex Motors, pentru ca lafinele deceniului, după fuziunea dintre Daimler şi Chrysler acesteasă fie preluate de Ţiriac Holdings prin firma Chrysler Jeep Import.Ulterior, în jurul anului 2005, aceasta a fuzionat cu Autorom,importurile Chrysler Jeep fiind "legate" de cele ale Mercedes-Benzpână în prima parte a acestui an.

Începe eraAutoItalia

Misiunea AutoItalia este acum dea relansa marca Jeep, care ca şi în anii '90, a rămas singuraactivă pe piaţa europeană din grupul Chrysler, modelele Chryslerurmând să fie vândute sub marca Lancia, iar cele Dodge fie subFiat, fie sub Alfa Romeo, în funcţie de model.

"Vom dezvolta o reţea naţională,dar în acest moment nu există un şablon de la care să nu se poatăface abateri. Am primit aplicaţii de la un număr mare de foştioperatori ai mărcilor Chrysler, Jeep şi Dodge şi suntem în faza dereevaluare sau de audit pentru locaţiile în discuţie. Există deasemenea nu număr de concesionari din reţeaua AutoItalia pentrucare extinderea portofoliului existent cu marca Jeep este dejaagreată. Printre aceştia se numără Iaşi, Constanţa, Cluj, Piteştişi Bucureşti", a declarat Cristi Milea, directorul reţelei dedealeri AutoItalia.

Autorizarea serviceurilorreprezintă acum businessul principal generat de Chrysler, Jeep şiDodge, în condiţiile în care în România sunt înmatriculateaproximativ 5.500 de maşini Jeep, 2.800 Chrysler şi 1.400 Dodge,acestea având nevoie de service şi piese de schimb, businessestimat la câteva milioane de euro anual.

Odată cu preluarea mărcii decătre AutoItalia este aşteptată revenirea Jeep şi în statisticileAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA),ultimele modele care apar ca vândute fiind înregistrate în lunadecembrie 2010.

Vânzările au scăzut cu 40% anultrecut

În condiţiile în care anul trecut Jeep avândut în România 106 maşini, în scădere cu aproape 40% faţă deperioada similară a anului trecut, marca americană ar genera anualafaceri de cel puţin patru milioane de euro din vânzările demaşini, la care se vor adăuga şi cele ale modelelor Lancia Thema(Chrysler 300) sau Voyager.

Preluarea Jeep de către AutoItalia face dinimportator una din cele mai dinamice companii din auto de pe planlocal. AutoItalia a preluat în vara anului 2009 importurile mărciiInfiniti, brandul de lux al grupului Nissan, iar anul acesta arenunţat la marca de SUV-uri SsangYong şi la Honda Motorcycles dupăce Herbert Stein a vândut compania către israelienii de laMediterranean Car Company, pentru ca acum să se concentreze peJeep.

În prezent AutoItalia deja a autorizat şaseserviceuri pentru Jeep în cadrul centrelor reţelei din Iaşi,Constanţa, Cluj şi două în Bucureşti, care pot repara maşini aflateîn perioada de garanţie.

În prezent alături de centrele AutoItalia,în proces de discuţii cu noii importatori sunt şi cei de laŢiriacAuto, cel mai mare dealer al Chrysler Jeep până la expirareacontractului Mercedes-Benz România.

"După încetarea contractului de distribuitorşi reparator autorizat Jeep, locaţiile showroom ŢiriacAuto dedicatemărcii respective şi-au schimbat destinaţia. Referitor la locaţiileafter-sales, acestea sunt multibrand, deci îşi desfăşoară încontinuare activitatea de servisare auto. În urma preluării decătre AutoItalia a importurilor pentru marca Jeep, am depusaplicaţia pentru autorizarea de unităţi aftersales Jeep", a spusCristina Munteanu, directorul de cumunicare al Ţiriac Holdings,care a subliniat că mulţi dintre clienţii vechi ai mărcilorChrysler, Jeep sau Dodge continuă să vină în serviceurileŢiriacAuto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO