Mediafax.biz Exclusiv

Kludi România estimează afaceri mai mari cu 18% şi vrea să revină pe profit în acest an

Autor: Ioan Dornescu

18.11.2011, 14:41 195

"Probabil că trimestrul 4 va fi un pic mai dificil decât am estimat, însă la nivelul primelor trei trimestre creşterea a fost de 18%" a declarat pentru MEDIAFAX Florin Barabaş, managing director al Kludi România.

El a adăugat că avansul înregistrat în primele nouă luni s-ar putea menţine la nivelul întregului an.

Prognoza actuală de creştere a afacerii este sub cea anunţată în luna aprilie, care indica un avans de 25%.

Factorii care au influenţat evoluţia afacerilor din acest an au fost acţiunile de marketing şi promovare, care s-au ridicat la un milion de lei, precum şi politica de preţuri, potrivit sursei citate.

Firma intenţionează să revină pe profit în acest an, după pierderile de circa 600.000 lei raportate în 2010.

Pierderile nu sunt operaţionale, ci sunt cauzate pe de o parte de un împrumut de la grup pentru o investiţie de peste un milion de lei în amenajarea unui spaţiu de comunicare cu arhitecţii şi proiectanţii, dar şi de evoluţia nefavorabilă a cursului valutar, a spus Barabaş.

"Noi sperăm să încheiem pozitiv acest an. După primele nouă luni suntem pe plus şi din punct de vedere al profitului", a spus reprezentantul firmei.

El a prognozat un avans de 12% al afacerilor în 2012, ţinând cont de "realităţile imediate" ale pieţei, care ar trebui însă stimulată atât de măsuri şi proiecte din partea autorităţilor, cât şi de bănci, printr-o politică de creditare care să impulsioneze consumul.

Grupul german a fost interesat să intre pe segmentul de producţie în România, printr-o achiziţie sau construcţia unei fabrici, iar planurile de extindere ar putea fi reluate după revigorarea pieţei, a precizat reprezentantul firmei.

Şeful Kludi România a arătat că pentru a fi justificată o asemenea investiţie ar fi nevoie ca afacerea locală să se dubleze sau să tripleze. Pe de altă parte, ţinând cont de deficitul din domeniul locativ, rulajul filialei din România are un potenţial de creştere de 6-7 ori faţă de valoarea actuală, a adăugat el.

Principalele segmente ale pieţei de obiecte sanitare pe care activează Kludi, de baterii sanitare respectiv de duşuri şi sisteme de duş, au fost evaluate de Barabaş la 16-17 milioane euro, respectiv 2 milioane euro.

Firma are 340 de puncte de lucru în România, pe care vrea să le suplimenteze, şi colaborează cu mai multe reţele de retail şi de bricolaj. Produsele comercializate în România provin din Germania, fiind livrate de un depozit regional localizat în Ungaria, la Budapesta.

Vânzările sunt susţinute în principal de segmentul renovărilor, în condiţiile în care piaţa construcţiilor noi generează sub 10% din rulaj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO