Mediafax.biz Exclusiv

La Fântâna şi-a bugetat un plus de 6% după stagnarea din 2010

Autor: Ioana David

19.01.2011, 17:39 28

"Ne bazăm pecreşterea gradului de penetrare a coolerelor pe segmentulrezidenţial, unde este potenţial de creştere", a spus Mihai Matyas,director general La Fântâna România.

Matyas, 53 de ani, a preluat conducerea LaFântâna în aprilie anul trecut, după ce a lucrat timp de 13 ani încadrul Quadrant- Amroq Beverages (îmbuteliatorul Pepsi pe piaţalocală), unde ultima funcţie deţinută a fost cea de vicepreş edintepe investiţii şi dezvoltare. În 2009, businessul La Fântâna a fostde 17 mil. euro.

Rezultatele finale aferente anului 2010 vorfi făcute publice în perioada următoare.

În toamnă, îmbuteliatorul a cumpărat firmaRokor Ecostyle, importatorul şi distribuitorul purificatoarelor deapă Waterpia, într-o tranzacţie de 4,35 milioane euro. Compania aanunţat ieri un parteneriat cu producătorul siropurilor Laurul,care presupune ca două sortimente de siropuri să fie adăugate înoferta La Fântâna.

"Este vorba de un proiect încheiatdeocamdată de un an. Companiile care acţionează pe acest segment întoată Europa vând şi produse complementare", a explicatMatyas.

Anterior lansării parteneriatului, LaFântâna a derulat un studiu, conform căruia 30% din clienţii dejaexistenţi s-au arătat interesaţi de aceste produse. "Piaţasiropurilor este în creştere, mai ales pentru că au tradiţieîndelungată.

Sticla Laurul păstrează aceeaşi formă de pevremea copilăriei noastre".

Conform datelor de la RegistrulComerţului, Laurul din Arad a avut în 2009 o cifră de afaceri de 11mil. lei (2,6 mil. euro), iar pachetul majoritar de acţiuni estecontrolat de Micula Cătălin (75,82%). Acţionarul producă torului afost deputat PNL în legislatura 2004-2008. Laurul avea 55 deangajaţi şi un profit de 0,4 mil. lei (100.000 de euro) în2009.

La Fântâna are 600 de angajaţi încele două fabrici de la Tălmaciu (Sibiu) şi Frăţeşti (lângăBucureşti).

Anul trecut consumul mediu de apăpe cap de locuitor era, în medie, de 22 de litri pe lună acasă şide 8 litri de apă pe lună la serviciu, potrivit datelor La Fântâna.Consumul mediu de apă al unui angajat în cele opt ore pe care lepetrece la serviciu era de aproximativ două pahare pe zi, adică 400ml apă. Principalul competitor al companiei esteCumpăna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO