Mediafax.biz Exclusiv

Leonardo a închis toate filialele din străinătate

Autor: Cristina Rosca

28.11.2010, 18:59 41

"Anul acesta estimăm afaceri de 78 de milioane de euro, înscădere faţă de anii precedenţi, deoarece activitatea de export afost închisă, societăţile subsidiare din Ungaria, Moldova şiBulgaria către care ex por tam fiind la rândul lor în chise pentrucă aduceau pierderi companiei-mamă din România", afirmă BogdanGorde, partener în cadrul Casei de Insolvenţă Transilvania,responsabilă cu reorganizarea judiciară a Leonardo.

Anul trecut com pania a înregistrat pierderi de 224,9 mil.lei(52 mil. euro), la o cifră de afaceri de 410 mil. lei (95mil.euro).

Retailerul de încălţăminte Leonardo din Oradea, intrat îninsolvenţă în a doua parte a anului trecut, a început săînregistreze profit începând cu luna septembrie, după doi ani şijumătate de pierderi, după cum afirmă Bogdan Gorde, partener încadrul Casei de Insolvenţă Transilvania, responsabilă cureorganizarea judiciară a companiei.

Anul trecut compania din Oradea, deţinută de omul de afaceriFlorin Panea, a înregistrat pierderi de 224,9 milioane de lei (52milioane de euro), la o cifră de afaceri de 410 mil. lei (95 mil.euro), potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Pentru acest an, compania estimează o cifră de afaceri de circa78 mil. euro (valoare care cuprinde TVA), principalul motiv pentruacest declin fiind, potrivit lui Bogdan Gorde, renunţarea laactivitatea de export. Mai mult, deşi compania reuşeşte să vândămai mult în volum, în valoare se observă un declin din cauzareducerii preţurilor.

"Preţurile medii de vânzare în anul 2010 au scăzut comparativ cu2007 cu 45-50%. Din acest motiv, Leonardo vinde mai mult în 2010,chiar dacă avem cu 50 de magazine mai puţin." După intrarea îninsolvenţă compania din Oradea a trecut printr-un proces dur derestructurare în urma căruia peste 50 de magazine din ţară şistrăinătate au fost închise şi câteva sute de oameniconcediaţi.

Preţuri la jumătate faţă de 2007

Gorde explică faptul că Leonardo şi-a stabilizat businessul,reuşind să vândă zilnic circa 10.000 de perechi de încălţăminte şi5.300 de articole nonîncălţăminte - accesorii şi produse demarochinărie. În aceste condiţii, vânzările Leonardo se ridică înmedie la 210.000 de euro pe zi, respectiv 6,51 milioane de euro pelună.

Astfel, potrivit estimărilor ZF, preţul mediu de vânzare al unuiarticol din magazinele Leonardo este de 13,7 euro în prezent, faţăde 25-26 de euro în urmă cu trei ani.

În 2007, când economia se afla încă în perioada de boom, şiLeonardo anunţa o cifră de afaceri de 405 de milioane de lei şi unprofit de 9,7 milioane de lei, retailerul vindea în medie 9.000 deperechi de încălţăminte pe zi şi 4.500 de articolenonîncălţăminte.

În condiţiile în care se apropie sărbătorile de iarnă, oficialiicompaniei se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în luna decembriecu 50% faţă de luna noiembrie a acestui an. Pentru a atrage unnumăr cât mai mare de clienţi compania va opta pentru reduceri şipromoţii.

"Leonardo a implementat o nouă politică de business, potrivitcăreia se optează pentru preţuri accesibile tuturor, în acest felcompania reuşind să menţină şi în unele magazine să creascăvânzările, prin atragerea mai multor clienţi", explică Gorde. Circa200-300 de clienţi trec pragul unui magazin mic, situat într-un loccu trafic redus, într-o zi de lucru. Pentru un magazin situatîntr-un centru comercial, în timpul weekendului, numărul poateajunge la 4-5 mii de persoane.

În prezent, Leonardo deţine 137 de magazine la nivel naţional.În 2010 au fost închise şase puncte de vânzare, ultimul dintreacestea fiind cel din Oradea, în luna septembrie. Retailerul nuvizează în mod special creşterea numărului de magazine în viitorulapropiat, însă analizează posibilitatea unor mutări şi de noideschideri odată cu inaugurarea de centre comerciale.

Atenţi şi la posibilitatea de a deschide noi magazine

"Odată cu închiderea de magazine care se dovedesc neprofitabile,analizăm posibilitatea deschiderii de noi puncte, în zone mai binecotate din perspectiva vadului comercial.

"În situaţia în care într-o localitate urmează să se deschidă unprim centru comercial de anvergură, acesta este foarte probabil săpolarizeze interesul populaţiei din oraşul respectiv, astfel încâtintrarea într-un astfel de centru este esenţială pentru societate",spune Gorde.

El adaugă că Leonardo poartă discuţii avansate cu acţionariiBucur Obor şi cu centrul Maramureşul din Baia Mare pentru adeschide un nou magazin în locul celui stradal închis în lunaaugust a acestui an.

Pentru anul viitor compania vizează deschiderea de magazine înGTC din Arad, Muntenia din Târgovişte, Băneasa Mall, Maritimo dinConstanţa, Belrom- Electroputere din Craiova, Belrom din Botoşanişi Deva şi în Cora din Drobeta-Turnu Severin.

Leonardo se află în prezent în reorganizare judiciară, după ceplanul a fost aprobat pe 31 august.

"Societatea este la zi cu plăţile către toţi creditoriiprevăzuţi în planul de reorganizare, bănci, ANAF şi alţii", explicăGorde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO