Mediafax.biz Exclusiv

Marii producători de vin sunt optimişti. Prognozele lor arată că vin vremuri mai bune

Marii producători de vin sunt optimişti. Prognozele lor arată că vin vremuri mai bune

Autor: Ioana David

05.04.2011, 18:17 54

Evoluţia pozitivă, spun producătorii, este susţinută atât de noi lan sări de produse, cât şi de intrarea pe noipieţe la export.

Mai mulţi producători au bifat deja 50 delansări, în timp ce alţii împachetează primele transporturi cătrenoi destinaţ ii externe.

Vor să prindă Paştele cu cât mai multe produsenoi

Astfel, Cotnari, producătorul brandurilorFrâncuş a şi Grasa de Cotnari, cu o cifră de afaceri de 25 mil.euro anul trecut, a lansat Feteasca Albă demisec şi o ga mădedicată miniba rurilor de hotel, astfel că se aşteaptă ca laexport să aibă o cifră de afaceri cu 50% mai mare şi un plus de 10%pe piaţa internă.

Dacă anul trecut afacerile produ că torului austagnat, anul acesta intrarea pe pieţe precum Rusia ar putearevigora încasările companiei.

Pe piaţa vinului estimată anul trecut la 350mil. euro, aproximativ 10% din vânzări se realizează în perioadaPaştelui, astfel că producătorii se grăbesc să prindă acest vârf deconsum cu noi produse.

Următoarea perioadă de vârf va veni abia îndecembrie.

În categoria vinurilor spumante, pariulAngelli din acest an este legat tot de export. Asemenea Cotnari,Angelli, parte a Henkell & Co, merge în Rusia şi speră să-şidubleze livrările externe, aşa cum s-a întâmplat în2010.

Spumantele Angelli sunt deja prezente înUngaria, Italia, Spania, Grecia, dar şi în Turcia. În 2010 companiaa înregistrat o cifră de afaceri de 14,2mil.

euro, în scădere cu 10% comparativ cu 2009. ŞiHalewood a lansat noi vinuri de la începutului anului: TheiaChardonnay 2009 şi Kronos Pinot Noir 2009. "Preconizăm o creşterede aproximativ 5%", spune Dan Muntean, director general al CrameleHalewood, companie cu o cifră de afaceri de 9,87 mil.euro anultrecut.

Potrivit calculelor ZF, în 2010 afacerilecompaniei au stagnat (în euro).

Rivalii de la Jidvei, companie controlată deomul de afaceri Claudiu Necşulescu ce deţine 2.000 ha deviţă-de-vie în zona Târnavelor, merg şi ei înainte cu lansările,însă nu oferă informaţii legate de cifra deafaceri.

"Ca proiecte pentru anul 2011, avem lansareavinurilor roşii la nivel superpremium, dar şi a unei ediţiilimitate ce va conţine exclusiv vinuri medaliate", au spusreprezentanţii Jidvei.

Spre deosebire de competitori, reţeta decreştere a Murfatlar din acest an este reprezentată de crame, adicăde magazine unde se vinde atât vin vrac, cât şi vin îmbuteliat.Producătorul deţinut de fraţii Dobronăuţeanu estimează că proiectulva genera o cifră de afaceri de 45 mil. lei (10,7 mil. euro) în2011, ceea ce va deter mina creşterea businessului total alcompaniei până la 185 mil. lei (44 mil. euro), potrivit unorestimări din decembrie.

Ce planuri au firmele mici şimedii

Dacă firmele mari şi-au stabilit direcţ iilede creştere din acest an, în categoria firmelor medii şi micilucrurile sunt împărţite. S.E.R.V.E. (Societatea Euro Română deVinuri de Excepţie) preconizează menţinerea vânzărilor la nivelulde 3 mil. euro.

Firma este prezentă atât pe piaţa internă, înprincipal prin brandurile Vinul Cavalerului şi Terra Romana, 80%din vânzări interne derulându- se în HoRe- Ca (hoteluri şirestaurante), dar şi la export.

Exporturile reprezintă 30% din total vânzări.Mai agresivă, compania Ostrovit, producătorul vinurilor DomeniileOstrov şi unul dintre cei mai mari producători locali de legume,şi-a propus în 2011 dublarea cifrei de afaceri. În 2010, firma aînregistrat vânzări de 10 mil. lei (2,4 mil. euro) pe segmentulvinurilor în 2010, al doilea an de prezenţă pe aceastăpiaţă.

Primul test al companiilor va veni de Paşte.Rămâne de văzut dacă îl vor trece sau nu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO