Mediafax.biz Exclusiv

McDonald’s, la finalul unui an în care nu a deschis niciun restaurant. Deschiderile noi vin abia în 2012

McDonald’s, la finalul unui an în care nu a deschis niciun restaurant. Deschiderile noi vin abia în 2012

Autor: Cristina Rosca

17.11.2011, 11:00 424

În cei 16 ani de prezenţă pe piaţa locală compania a investit peste 110 milioane de dolari (80,5 mil. euro la cursul actual) pe piaţa locală, potrivit reprezentanţilor companiei americane.

"După ce în 2010 am deschis trei noi restaurante, am remodelat alte trei şi am deschis primul concept McCafe, parte a restaurantului McDonald's din Unirea Shopping Center, în 2011 am mizat pe remodelări şi pe deschiderea de cafenele. Astfel am ajuns la trei McCafe, toate în Bucureşti. Mai mult, am remodelat şi patru restaurante din ţară, în Piteşti, Timişoara, Buzău şi Bucureşti", spune Alexandra Olaru, director de HR şi comunicare pentru McDonald's România.

Olaru nu oferă cifre privind investiţiile în aceste proiecte, însă în urmă cu câteva luni Daniel Boaje (40 de ani), actualul director pe România al lanţului de restaurante, spunea că investiţia într-o astfel de cafenea este de circa 200.000 de euro, iar remodelările costă un milion de lei (230.000 de euro) per restaurant.

Potrivit lui Boaje, în fiecare an urmează a fi remodelate 3-5 restaurante.

El mai explica atunci că nu toate restaurantele McDonald's pot fi dotate cu cafenea, pentru că este nevoie de spaţiu în restaurantele deja existente.

În acest an lanţul american a mai deschis două McCafeuri, ambele în Bucureşti, astfel încât în prezent există trei astfel de unităţi în capitală.

"Acum avem cafenea şi pe Barbu Văcărescu şi în Dumul Taberei."

Boaje a revenit în martie anul acesta în McDonald's, companie în care şi-a început cariera în 1995 ca manager trainee. El a fost astfel numit director general, înlocuind-o pe Karen Bishop.

Reia expansiunea în 2012

Deşi anul acesta nu a deschis niciun restaurant nou, compania reia expansiunea anul viitor.

"Pentru 2012 vom continua proiectele de remodelare, vom avea noi deschideri şi vom continua să implementăm conceptul McCafe", spune Alexandra Olaru. Din nou însă, ea nu oferă cifre.

În prezent, compania deţine 63 de restaurante, dintre care 27 sunt în Bucureşti, iar restul sunt localizate în 21 de oraşe din ţară.

McDonald's este cel mai extins lanţ de restaurante, urmat de KFC cu 42 de unităţi. KFC a fost singurul dintre cei trei "grei" din fast-food (McDonald's, KFC şi Burger King) care a deschis restaurante în acest an, ceilalţi jucători rămânând în expectativă.

Mai mult, compania Atlantic Restaurant System, care operează restaurantele Burger King, a închis unitatea din City Mall, potrivit informaţiilor de pe siteul Burger King.

În ceea ce priveşte viitoarele deschideri, McDonald's se va concentra pe restaurantele de tip drive-through, deoarece acestea "ne permit o ofertă completă pentru toţi clienţii noştri, în egală măsură pentru aceia care doresc să ia masa în oraş sau se află în trecere şi nu doresc să rateze una dintre mesele zilei".

În prezent, McDonald's deţine 32 de restaurante drive through, 16 in store (stradale) şi 15 situate în malluri.

Vin mai rar

Zilnic, reţeaua de restaurante de tip fast-food are 140.000 de clienţi, iar fiecare cheltuie în medie doi euro, potrivit calculelor ZF care au la bază cifra de afaceri a companiei în 2010, respectiv 99,5 milioane de euro.

Astfel în fiecare an McDonald's are în România peste 51 de milioane de clienţi.

Alexandra Olaru nu oferă estimări privind afacerile din acest an, "2011 este un an care nu s-a finalizat".

Potrivit ultimelor sale declaraţii, Boaje spera la o evoluţie pozitivă faţă de 2010. El spunea atunci că deşi mediul economic este în continuare imprevizibil, nu crede că va fi un an mai rău decât 2010.

"Cheltuielile clienţilor noştri au rămas relativ constante.Am remarcat însă o tendinţă de scădere a frecvenţei vizitării, un comportament specific pentru perioadele dificile economic", spune Alexandra Olaru.

Totodată, Olaru adaugă că a sesizat că românii au început să vină tot mai des să ia micul dejun şi prânzul în restaurantele McDonald's.

"Sunt din ce în ce mai mulţi tineri care vin să îşi ia micul dejun înainte de a merge la facultate sau la birou şi sunt, de asemenea, tineri care îşi rezervă timp pentru pauza de prânz."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO