Mediafax.biz Exclusiv

Metro: Este momentul ideal pentru dezvoltare şi pentru a câştiga market share

07.02.2011, 14:25 31

În plus,el spune că a devenit mai uşor să negociezi atât preţul pentruterenuri, cât şi pentru materii prime, în condiţiile în care toatepreţurile au scăzut.În ciuda problemelor pe care le-a creat criza pentru piaţade retail, în special prin reducerea consumului, şeful Metro credecă există şi aspecte benefice.

"Estemomentul prielnic pentru cei care doresc să se dezvolte. Preţurileterenurilor s-au înjumătăţit, unii oamenii de afaceri nu mai aucash-flow, de aceea este momentul ideal pentru dezvoltare şi pentrua câştiga market share. Mai mult, este mai uşor să negociezi atâtpreţul pentru terenuri, cât şi pentru materii prime. A scăzutpreţul la tot", spune Wilms.

Astăzi, în retailul modern,evaluat de ZF la circa 8 miliarde euro, există 16 jucători care îşiîmpart piaţa.Acestora li se adaugă şi jucătorii din retailultradiţional, în faţa cărora primii au câştigat tot mai mult terenîn ultimii ani, ajungând la un raport de aproape 50 - 50% încomerţul total, evaluat la circa 20 mld. euro în 2010.

Pe segmentul cash & carry înRomânia există doar doi jucători, cu afaceri cumulate de peste 2mld. euro. Metro a obţinut în 2009 afaceri de 5,746 mld. lei (1,35mld. euro) şi profit de 127 mil. lei (30 mil. euro) şi a fost celmai mare jucător din comerţul românesc, iar potrivit estimărilor ZFîn 2010, cifra de afaceri s-a situat între 1,2 şi 1,4 mld.euro.

Wilms preferă să amâne estimărileprivind situaţia din acest an până în luna iunie, după ce va vedeacum evoluează piaţa şi economia.

"Nu putem spune însă că dacăeconomia creşte, vom creşte şi noi.Este posibil să ne confruntăm cu un efect întârziatsau cu un preefect.Clienţii sunt singurii care ne pot spune dacă din tortul celmare vom lua o bucată mai mare sau mai mică.", a mai spusWilms.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels