Mediafax.biz Exclusiv

Mio Technology România a vândut anul trecut peste 20.000 de echipamente GPS

Autor: Razvan Craciun

28.04.2011, 14:54 65

"Vânzarile s-au redus cu aproximativ 18% comparativ cu 2009.Cauzele au fost, pe de o parte, legate de evoluţia TVA-ului,disponibilizările masive din aparatul de stat, care au dus la ocontracţie a consumului în zona GPS, şi pe de altă parte, datorităcreşterii agresivităţii competiţiei pe această piaţă, dar şidatorita orientării consumatorilor către produsele de navigatieentry-level", a declarat agenţiei MEDIAFAX Laura Samson, directorulreprezentanţei pentru România, Ungaria, Slovacia şi Cehia acompaniei.

Ea a adăugat că, în 2010 compania s-a concentrat pe menţinereapoziţiei de lider pe piaţa echipamentelor GPS din România, încondiţiile unei creşteri a concurenţei atât în zona de preţ, cât şiîn zona de servicii adăugate ataşate produsului în procesul devânzare şi post-vânzare.

"Pe lângă acest lucru, am urmărit păstrarea profitabilităţii", amai spus Samson.

Mio Technology a avut, în 2010, o cotă de de aproximativ 34% peo piaţă estimată la 60.000 echipamente GPS.

Pentru 2011, compania estimează că avansaul pieţei locale va ficuprins între 0 şi 10 puncte procentuale, acest lucru depinzând dedezgheţarea consumului şi de orientarea unei porţiuni mai mari dincheltuielile populaţiei către turism.

De asemenea, Mio Technology estimează o creştere a cotei pepiaţa românească până la aproximativ 40-45%, în condiţiile lansăriiunei noi game de echipamente GPS, care să acopere toate categoriilede cumpărători şi care să se bazeze pe un singur software denavigare, Mio Spirit.

"Dacă în 2010 am ajuns să avem pe piaţă echipamente bazate petrei software-uri de navigare, în 2011, vom miza pe o gamă completăde dispozitive de navigaţie bazată pe software-ul proprietarSpirit. Mai mult decât atât, dacă anul trecut am acoperit înprincipal segmentul mediu de preţ şi cel premium, anul acesta vomavea disponibilă pe piaţă o gamă nouă completă de echipamente GPSîncă din luna iunie, acoperind toate segmentele de preţ şi toatecategoriile de consumatori", a adăugat Samson.

Ca tendinţă de piaţă, Mio cumpărătorii se orientează tot maiaccentuat către două direcţii distincte. Astfel, prima categorie vacăuta produse tot mai inovatoare, cu capacităţi multimediadezvoltate, meniuri intuitive şi noi tehnologii pentru o experienţăcompletă de călătorie. Cea de-a doua categorie, interesată săajungă de la un punct A la un punct B va căuta echipamenteeficiente pe această funcţionalitate şi cu un preţ cât maiatractiv.

O altă caracteristică care va prinde foarte bine la public va fiînglobarea în echipamentele GPS a unor modalităţi de rutareinteligentă care să se adapteze la stilul de condus şi care săcontribuie la scăderea consumului de carburant, dar şi laîmbunătăţirea experienţei de călătorie prin intermediulinformaţiilor din trafic. Mio va fi primul brand care va lansaacest tip de rutare inteligentă în România, cu noua gamă deproduse.

Conform reprezentanţilor Mio Technology, producătorii vorîncerca să ataşeze din ce în ce mai multe servicii suplimentare înprocesul de vânzare a echipamentelor GPS, fie că este vorba despreactualizări gratuite de hartă, fie că vorbim despre posibilitateaînchirierii hărţilor sau de extinderea perioadei de garanţie.

"Pe lângă o creştere a agresivităţii pe zona de preţ, în 2010 amputut observa şi o orientare tot mai accentuată şi către zona deservicii adăugate. Cu toate acestea cred că Mio rămâne încontinuare lider prin serviciile adiţionale oferite pentruconsumatorii din România. (...) Mio doreşte să adauge alte astfelde servicii noi, odată cu lansarea gamei din 2011", a adăugatreprezentantul Mio.

Anul trecut, Mio a înregistrat un preţ mediu pentru unechipament GPS de 180 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO