Într-o perioadă în care preţul continuă să facă regulile în comerţ, în încercarea de a atrage tot mai mulţi clienţi în magazine, retailerii mizează pe discounturi, promoţii şi oferte.
Andreea Mihai spune că românii caută toate tipurile de promoţii, de la 2 plus unu gratis (trei plus unu gratis etc.) la x% mai mult la acelaşi preţ şi la cumperi unu şi primeşti unu la jumătate de preţ sau x% reducere. "Clienţii preferă în primul rând discounturile semnificative ale preţurilor produselor cumpărate, dar şi promoţiile de tipul 1 plus al 2-lea la 50% sau 2 plus 1 gratis", adaugă directorul de marketing al Carrefour.
Promoţii tot timpul anului
La rândul său, lanţul de magazine Profi are în permanenţă în magazine diferite promoţii. În perioada de dinaintea sărbătorilor Pascale magazinele din lanţ pun accent pe produsele cele mai căutate în astfel de ocazii. "În funcţie de sezon, de categoria de produs şi de investiţia făcută în preţ românii se orientează spre un tip de promoţii sau altul. Aceeaşi promoţie poate avea foarte mare succes sau din contră, în funcţie şi de ceea ce oferă concurenţa la vremea respectivă", spun reprezentanţii Profi. În cazul vânzărilor de tipul 1plus1, 2plus1 contează şi preţul per set. "Dacă preţul este mare, promoţia are mai puţin succes. Desigur, contează şi momentul în care se face o astfel de promoţie. Înaintea perioadelor când românii fac marile cheltuieli - Crăciun, Paşti - astfel de activităţi atrag un mare număr de clienţi."
Lupta se dă pe preţ
Tot pe reduceri de preţ mizează şi cel mai extins lanţ din comerţul modern, Lidl, cu un total de 136 de magazine.
"Toate articolele prezente în sortimentul nostru conţin o reducere procentuală aplicată preţului chiar înainte de a ajunge la raft. Clienţii români sunt foarte educaţi, ştiu foarte bine ce înseamnă calitatea şi ştiu care sunt produsele cele mai bune pentru ei", spun reprezentanţii Lidl.
Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa, cu afaceri de peste 270 de milioane de euro, spune că deşi românii caută promoţii în perioada sărbătorilor, acesta nu este motivul pentru care intră în magazine.
"Cu ocazia fiecărei sărbători importante le oferim clienţilor promoţii şi oferte speciale, pentru a le da posibilitatea să achiziţioneze produsele specifice sezonului. Ei sunt atraşi de astfel de promoţii, dar în mod cert nu sunt cele care îi aduc în magazine în mod special. Cei care aleg să cumpere de la Billa vin în magazinele noastre pentru produsele şi serviciile cu care s-au obişnuit şi pe care le primesc în tot restul anului, promoţiile de sărbători fiind un bonus", spune ea.
Sorana Georgia mai spune că românii răspund diferit la promoţii în funcţie de produsele care sunt incluse în oferte. De exemplu, explică ea, promoţiile de tipul 2 sau 3 plus unu gratis funcţionează foarte bine la produsele pe care le consumă în mod frecvent, precum alimente de bază sau produse utile în gospodărie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels