Mediafax.biz Exclusiv

Pe piaţa suplimentelor alimentare continuă creşterea: plus de 8%

Pe piaţa suplimentelor alimentare continuă creşterea: plus de 8%

Autor: Ioana David

16.02.2011, 19:18 52

"Piaţa suplimentelor alimentare în 2010 poatefi caracterizată prin efervescenţă, adică un număr mare de produselansate, polarizarea consumului în special pe segmentul scăzut şilow şi creşterea interesului pentru produse ce se adresează unorafecţiuni specifice", a spus Vicol.

Vicol, 36 de ani, a fost numit la mijloculanului trecut în poziţia de director regional, din care coordoneazăactivităţile în trei ţări, România, Bulgaria şi Ungaria. Anterior,el a condus divizia din România.

Vicol a explicat că majorarea valorii pieţeipe fondul scăderii din consum înseamnă creşteri de preţuri peîntrega categorie. Suplimentele alimentare fac parte din categoriaproduselor care se eliberează fără prescripţie medicală (OTC-uri,over the counter), adică sunt produse pentru care fiecare jucătorde pe lanţul până la pacient (producător, distribuitor, farmacie)îşi stabileş te propriile adaosuri.

Anul trecut în piaţa de medicamente, atât pesegmentul produselor care se eliberează pe bază de prescripţie, câtşi la nivelul OTC-urilor, au existat creşteri de preţuri. Acesteaau determinat ca întreaga piaţă farmaceutică să ajungă la 2,28 mld.euro (cu 19% mai mult comparativ cu 2009).

"Estimez că piaţa totală a suplimenteloralimentare din România este de aproximativ 800 de milioane - 1miliard de lei (peste 190 mil. euro - n.red.) la preţ de raft, aiciincluzând toate canalele de distribuţie, farmaciile, magazinelenaturiste, supermarketurile, MLM (multi level marketing - n.red.),internet. Însă având în vedere că anumite canale de distribuţ ie nusunt monitorizate (MLM, internet) o valoare exactă a pieţei estedificil de aflat", a mai spus Vicol. Walmark a înregistrat anultrecut o cifră de afaceri de 58 mil. lei (13,8 mil. euro), încreştere cu 16% comparativ cu 2009, în timp ce pentru 2011 companiaşi-a bugetat un plus de două cifre (peste10%).

Brandurile cu cele mai mari vânzări au fostArthrostop, GinkoPrim, Urinal, MemoPlus, Prostenal, Minimarţ ieni,Varixinal, Clarinol.

Vicol spune că şi pe celelalte pieţe pe carele coordonează rezultatele obţinute au fost bune, însă nu a oferitmai multe informaţii.

"La nivelul regiunii sud-est europene pe careo conduc businessul Walmark are de asemenea evoluţii pozitivecomparativ cu anul 2009. Din punct de vedere financiar ne-am atinsobiectivele planificate, iar din punctul de vedere al situaţiei pepiaţa de suplimente alimentare, suntem lider în regiunea sud - esteuropeană", a spus el.

Pe piaţa suplimentelor alimentare activează şifirme precum Labormed, GlaxoSmithKline, Zentiva şi TerapiaRanbaxy.

Companiile din industria de medicamente senumără printre cei mai mari investitori în promovare, cu un bugetrate card (fără discounturi) de aproape jumătate de miliard deeuro. Potrivit unor estimări anterioare ale lui Vicol, producătorii de suplimente alimentare investesc anual în jur de 25-30 mil.euro net în promovare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO