Mediafax.biz Exclusiv

Pepe Berciu, BDG Import: Când economia revine pe plus, e mai greu să furi cotă de piaţă

Pepe Berciu, BDG Import: Când economia revine pe plus, e mai greu să furi cotă de piaţă

Autor: Ioana David

14.12.2010, 10:52 166

"Am înregistratcreşteri frumoase la Jack Daniel's (avans de peste 15% - n.red.)sau Finlandia (plus de peste 18%- n.red.) însă am avut şi produsepe scădere, cum este cazul Metaxa (declin de 40% - n.red.)", aafirmat Breciu într-un interviu acordat ZiaruluiFinanciar.

BDG Import a avut în 2009 o cifră de afaceride 29,7 mil. euro şi un profit brut de 1,8 mil. euro, conformdatelor de la Registrul Comerţului. Berciu a explicat creşterilebran durilor printr-un "efort comun al producătorilor măr cilorîmpreună cu BDG", în anumite acţiuni de promovare, şi spune că s-aconcentrat pe acest lucru deoarece din 2011 va fi mai greu decâştigat cotă de piaţă.

"Este ultimul an în care se mai poate luacotă de piaţă de la alţi producători. Din momentul în care ţararevine pe creştere economică este mai greu să «furi» cotă depiaţă".

Pe de altă parte, scăderea Metaxa eraaşteptată pentru că segmentul de brandy a scăzut, iar palierul depreţ pe care se poziţionează, cel premium, a fost şi maiafectat.

Vânzările au mai fost influenţate detendinţele de pe piaţa de distribuţie, în condiţiile în care în2009 şi anterior a existat o politică la nivelul distribuitorilorde stocare, temperată abia recent. Anul acesta distribuitorii auînceput să vândă mai mult din stocuri, astfel că s-a ajuns de lastocuri de o lună şi jumătate, la numai două săptămâni.

"Sunt foarte mari probleme pe lanţul dedistribuţie. Banii se încasează foarte greu. Noi nu am cerutinsolvenţa distribuitorilor, însă am avut două cazuri dedistribuitori care au intrat în insolvenţă", a mai spusBerciu.

Compania lucrează cu 30 decompanii de distribuţie, iar peste 82% din rulaj se face cu zeceastfel de firme. BDG deţine trei distribuitori proprii.

Noi parteneriate şiproduse

La începutul anului BDG a semnatun parteneriat cu Bacardi-Martini, unul dintre principalii jucătoripe piaţa mondială a băuturilor spirtoase pentru distribuţiaexclusivă a produselor în România.Până în 2004, Bacardi-Martini îmbutelia în Româniavermutul Martini, la care a renunţat la acea dată.

Pe lângă acest parteneriat, BDG are învedere şi intrarea cu branduri proprii în cluburi şi baruri şilansarea până la sfârşitul acestui an a brandului True (TrueEnergy, True Tonic şi True Ginger).Investiţiile în acest proiect sunt estimate lajumătate de milion de euro, însă pot fi şi mai mari "în funcţie detrendul pieţei". În următorii doi ani, brandul nu va putea fi găsitîn supermarketuri, următorul pas în extindere fiind mai degrabăbenzinăriile.

Omul de afaceri spune că încă lucrează labugetul pentru 2011, că acesta va fi construit tot pe creştere, darcă avansul nu va fi la nivelul acestui an.În 2010 compania ar putea avea omarjă de profit în jur de 5%.

BDG Import se numără printreprincipalii importatori de băuturi alcoolice alături de companii caPernod Ricard România, Cris ta lex, Sollers PPD şi LeridaInternaţional.

Potrivit lui Berciu, anul acestapiaţa de scotch-whisky a scăzut, votca a avut un trend uşor decreştere, "trasă în sus de Finlandia şi Absolut", în timp cebrandy-ul a scăzut."2009 a fost mai greu pentru că nu am ştiut la ce să neaşteptăm, însă în 2010 a existat loc de previzuni", a mai spusBerciu.

Pachetul majoritar de acţiuni al BDG Importeste deţinut de Pepe Berciu, însă din acţionariatul companiei maifac parte şi Andrei Biriş şi Ovidiu Gizdavu.

Berciu deţine şi cluburile The Office, de laPredeal şi Mamaia. Clubul din Bucureşti este temporar închis dincauza unor probleme legale cu spaţiul.Maiexistă un club The Office în franciză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO