Mediafax.biz Exclusiv

Perla Harghitei vrea o creştere de minimum 5% anul viitor, după o uşoară scădere în 2011

Perla Harghitei vrea o creştere de minimum 5% anul viitor, după o uşoară scădere în 2011

Autor: Ioana David

22.11.2011, 10:52 168

"Bugetul încă nu este finalizat în proporţie de 100%, dar luăm în calcul un curs de 4,3 lei/euro şi o creştere a cifrei de afaceri de minimum 5% anul viitor. Anul acesta, ne încadrăm în bugetul realist, cu o uşoară scădere faţă de 2010", a spus Dietrich Szilard, deputy general manager al Perla Harghitei.

Compania are patru branduri în portofoliu, Perla Harghitei, Tiva Harghita, Allegria şi Cristalina. Tiva Harghita a fost lansată în urmă cu câţiva ani pe piaţă, după ce Perla Harghitei a redevenit acţionar majoritar al producătorului Tiva Harghita SA din Sâncrăieni, fosta societate Kraiten.

Trei bugete anual

În primele nouă luni ale acestui an, Dietrich Szilard spune că vânzările la PET s-au menţinut la nivelul anului trecut, însă s-a înregistrat o scădere la sticlele returnabile de 1 litru şi 0,5 litri.

"Rezultatele sunt în concordanţă cu estimările făcute anterior. Noi lucrăm cu trei estimări făcute anual", a mai spus Dietrich Szilard.

Perla Harghitei a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 72,7 mil. lei (17,3), un profit net de 3,7 mil. lei (0,9 mil. euro) cu 329 de angajaţi, potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Dietrich Szilard a fost numit în această poziţie în octombrie 2009 după ce anterior a lucrat timp de 16 ani în cadrul Swedwood, braţul de producţie al gigantului suedez IKEA, atât în cadrul diviziei din România (cinci ani), cât şi în afară, ultima poziţie fiind cea din CEO al Swedwood Sopron (din Ungaria).

În România, IKEA a vândut în 2009 fabrica pe care o opera prin intermediul Swedwood (către Holzindustrie Schweighofer), unitatea fiind închisă cu un an înainte.

În vârstă de 45 de ani, Dietrich Szilard a absolvit Facultatea de Industria Lemnului din Sopron (Ungaria) şi are un MBA la Oxford University.

O piaţă dominată de antreprenori

Piaţa de apă se ridică la peste 10 mil.hectolitri şi are o valoare de peste 300 mil. euro, iar consumul per capita este în jurul a 50 de litri anual, potrivit unor date ale ZF.

Apele minerale reprezintă unul dintre puţinele segmente din piaţa FMCG (bunuri de larg consum), încă dominată de companii cu capital românesc prin brandurile Borsec (al Romaqua) şi Izvorul Minunilor (al European Drinks).

Industria s-a aglomerat în 2010 prin lansarea brandurilor Bilbor, Azuga Apă de Izvor şi Aqua Carpatica.

Astfel, compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berilor Tuborg şi Carlsberg, a lansat brandul Bilbor.

Violeta şi Valerii Moraru, foştii acţionari ai Bere Azuga, au venit în piaţă cu Azuga Apă de Izvor, în timp ce omul de afaceri Jean Valvis a reintrat în industrie cu Aqua Carpatica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO