Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa de bricolaj din România se va restructura în următorii cinci ani, crede şeful Leroy Merlin

Autor: Cristi Moga

07.09.2011, 13:05 313

"Consider că în cinci ani piaţa de bricolaj se va restructura.Pentru noi este prima dată când intrăm într-o piaţă atât de aglomerată. Avem competitori buni, care cunosc această meserie, dar probabilitatea ca unele magazine să fie închise consider că este mare", a declarat Hauville.

Potrivit şefului Leroy Merlin, principalul avantaj al companiei, care se pregăteşte să deschidă primul magazin în România, este că vine după criză şi este "mai adaptată la realităţile actuale".

Prima unitate a francezilor va fi deschisă săptămâna viitoare în Chitila şi va fi cel mai mare magazin al companiei de pe cele 12 pieţe pe care este prezentă.

Alegerea a fost făcută pentru diferenţiere într-un oraş precum Bucureştiul, în care mai sunt deja 17 "hipermarketuri pentru construcţii".

În ceea ce priveşte strategia pe următorii ani, ea depinde depreţurile practicate, în funcţie de care planurile pot fi modificate pe parcurs, într-o piaţă în care primii şase jucători au vânzări anuale de un miliard de euro.

Potrivit unei analize ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor, cele mai mari şase reţele de bricolaj de pe piaţa locală au avut anul trecut vânzări medii de 12,1 milioane de euro. Calculele au la bază informaţiile oficiale privind veniturile şi cele precizate de companii cu privire la datele de deschidere a magazinelor de anul trecut.

Cele şase reţele - Dedeman, Praktiker, Bricostore, BauMax, Hornbach şi OBI - aveau 72 de magazine la începutul anului 2010, iar la sfârşitul anului 86.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO