Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa de ciocolată a scăzut uşor în 2011, după pierderi importante în anii anteriori

Autor: Roxana Petrescu

20.01.2012, 12:03 286

"În 2011 piaţa şi consumul au continuat să scadă uşor, s-au apropiat de o stagnare după scăderile semnificative din anii trecuţi. De exemplu, în 2010 piaţa s-a redus cu circa 11% faţă de 2009", a explicat Crăciun.

El precizează că, în ciuda condiţiilor de pe piaţă, compania a reuşit să-şi atingă obiectivele de afaceri şi a crescut cu 9%.

De asemenea, Kandia a recuperat anul trecut pierderile şi a ajuns pe profit.

"Ne-am bazat pe puterea unor branduri, pe consolidare, pe un management mai performant pe partea de marketing, vânzări şi distribuţie", precizează şeful Kandia.

Compania a înregistrat în 2010 afaceri de 31,4 milioane de euro şi un profit net de 0,4 milioane de euro, în timp ce afacerea Supreme Chocolat (Primola) a raportat un business de 21,8 milioane de euro cu un profit net de 0,4 mil. euro.

Producătorul român de ciocolată, aflat în portofoliul familiei austriece Meinl, a cumpărat la finele anului trecut de la fraţii libanezi Jabra afacerea Supreme Chocolat, cunoscută pentru brandul Primola..

"Businessul Supreme a stagnat.", spune Crăciun.

Planurile pentru anul acesta sunt precaute mai ales că informaţiile privind evoluţia macro se schimbă de la o zi la alta.

"Pentru 2012 ne propunem o creştere moderată. Va fi un an dificil, dar important este să ţină lumea capul deasupra apei, să nu mai existe declin şi să mai uităm de cuvântul criză", consideră şeful Kandia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO