Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa telecom din România este agresivă şi foarte dificilă, orice executiv din telecom poate spune asta, crede şeful Euroweb România

Autor: Adrian Seceleanu

28.03.2012, 14:33 396

"Preţurile pentru acces la internet sunt cele mai mici faţă de orice altă ţară din UE în care am lucrat, iar competitorii sunt agresivi şi competenţi. Piaţa telecom din România este agresivă şi foarte dificilă, dar cred că orice executiv din telecom vă poate spune asta", explică Evers.

El adaugă însă că a privi piaţa din România doar din această perspectivă ar fi greşit.

Anul trecut compania a avut venituri (şi un profit) în uşoară scădere, deci aproape egal cu cel înregistrat în 2010, de 8,4 mil. euro. Motivul stă şi în evoluţia economiei, care nu a crescut atât de tare încât să tragă după ea şi piaţa telecom, dar şi în felul în care Euroweb a abordat piaţa.

"Euroweb a vândut sub capacitatea şi mărimea reţelei pe care o deţinea. În termeni simpli, unul dintre rivalii noştri are venituri mai mari cu o reţea mai mică. Dacă folosim acest rival ca un etalon, atunci constatăm că avem un spaţiu de a vinde considerabil mai mult", punctează Evers.

Printre concurenţii Euroweb se numără Romtelecom, prin divizia dedicată de wholesale, sau GTS Telecom şi Prime Telecom.

"Capacitatea reţelei este o marfă foarte valoroasă pe piaţă, iar acum, odată cu schimbarea legislaţiei, care obligă companiile să-şi facă reţelele în subteran, nu mai este ieftin să faci infrastructură în România. Este o caracteristică a pieţei din România care s-a schimbat - în trecut era foarte ieftin şi foarte uşor să faci reţele de fibră optică pentru că aceasta era instalată direct pe stâlpi.Dar acum nu mai este cazul.", a adăugat Evers.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO