Mediafax.biz Exclusiv

Planul La Fântâna pe termen mediu: creştere anuală de 5% susţinută de segmentul casnic şi de purificatoarele de apă

Planul La Fântâna pe termen mediu: creştere anuală de 5% susţinută de segmentul casnic şi de purificatoarele de apă

Autor: Ioana David

10.02.2011, 18:50 40

Opţiunealui Matyas este justificată prin faptul că în ultima vreme tot maimulte companii au început să schimbe watercoolerele cu sistemelecare folosesc apa de la robinet, pentru a reduce din costuri.Totodată, segmentul rezidenţial este cel care a înregistrat anultrecut creşteri de 30%. "Acest segment (de purificatoare- n.red.)are o pondere foarte scăzută de circa 20% în România, comparativ cuEuropa de Vest, unde ponderea este de 40%", a spusMatyas.

Businessul La Fântâna constă înlivrarea directă de apă îmbuteliată în sistem waterecooler sau apurificatoarelor de apă, atât către segmentul rezidenţial (casnic),cât şi către companii (corporate).

Firma nu este prezentă înmagazine şi nici nu are în vedere dezvoltarea businessului pe acestsegment.

La Fântâna, companie controlatăde fondul de investiţii polonez Innova Capital, a achiziţionat anultrecut firma Rokor Ecostyle, importatorul şi distribuitorulpurificatoarelor de apă Waterpia, făcând o mişcare strategică dea-şi consolida poziţia în piaţă. În această perioadă are locintegrarea celor două afaceri, a echipelor de vânzări şi asistemelor informatice.

Planuri pe termenmediu

Pe de altă parte, segmentulrezidenţ ial reprezintă o nişă cu potenţial pentru companie, însăMatyas are unele rezerve în legătură cu evoluţia din acest an,"direct proporţională cu încrederea şi apetitul de consum". În adoua parte a anului 2010, segmentul rezidenţial a fost cel mailovit de creşterea TVA şi de reducerea salariilor din sectorulbugetar.

Cu toate acestea, La Fântâna aînregistrat o creştere de 30% a vânzărilor pe segmentulrezidenţial, astfel că această nişă a ajuns să deţină 5% dinvânzările totale ale firmei. Anul acesta, livrările rezidenţ ialear putea atinge 6,1-6,2%, adică ar putea trece de 1 mil.euro.

Restul până la 100% estereprezentat de livrările către companii.

Anul trecut afacerileîmbuteliatorului au fost de 17 mil. euro, nivel similar cu cel din2009.

"Piaţa a stagnat în volum în 2010 comparativcu 2009. S-a manifestat însă o erodare a preţurilor, care a începutîncă din 2009 şi care arată o scădere a încrederii consumatoruluişi o preocupare a companiilor de a scădea costurile", a mai spusMatyas.

Piaţa locală de profil s-aridicat anul trecut la 20 mil. euro, iar cea est-europeană a fostde 378 mil. euro. În volum, în România există peste 82.000 deaparate instalate, în timp ce în regiune peste 1,5milioane.

Principalul competitor alcompaniei este Cumpăna.

Preţul de apă pe litru este de0,16 cenţi, nivel printre cele mai reduse din regiune. Această sumăinclude şi serviciile de logistică şi întreţinereaaparatelor.

Matyas, 54 de ani, spune că înurmătorii trei ani planul este să păstreze creşterea businessuluila 5%, astfel încât la finalul acestui interval afacerile să fiemai mari cu 20%.

Referindu-se la 2010, şeful LaFântâna a spus că a fost un an în limita aşteptărilor.

Dintr-o multinaţională la un unfond de investiţii via antreprenoriat

Matyas a lucrat timp de 15 ani încadrul Quadrant-Amroq Beverages (îmbu teliatorul Pepsi pe piaţalocală), unde ultima funcţie deţinută a fost cea de vicepreşedintepe investiţii şi dezvoltare.

După plecarea din QAB, Matyasşi-a lansat propria firmă de consultanţă pentru ca ulterior sărevină ca şi executiv.

"Am revenit datorită provocărilordin piaţa de zi cu zi a unui executiv pentru că toată viaţa am fostîn mijlocul acţiunii", a mai spus Matyas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO