Mediafax.biz Exclusiv

Poienaru intră pe online cu un magazin unde vinde lapte şi carne de la animalele din fermele proprii

Poienaru intră pe online cu un magazin unde vinde lapte şi carne de la animalele din fermele proprii

Autor: Gabriel Razi

19.01.2012, 19:09 593

"Am luat decizia de a deschide magazinul online după unele experienţe neplăcute pe care le-am avut cu supermarketurile. Am obţinut recent toate actele pentru autorizarea producţiei bio. A durat patru ani până când am putut obţine toate aprobările atât pentru păşuni cât şi pentru animale", spune Poienaru, care se numără printre primii zece producători agricoli din România.

Mişcarea este surprinzătoare în condiţiile în care marii producători din agricultura locală se concentrează în mare măsură pe producţia de grâu sau porumb şi mai puţin pe zona de retail sau zootehnie.

"Acum suntem în faza de autorizare a produselor. Sper ca până în luna mai să obţinem toate avizele necesare. În acest moment pot să spun că tot ce vrem este să vindem atât cât putem. Ponderea zootehniei în afacerile grupului este de 5%", a menţionat el.

Agrofam Holding a încheiat anul trecut cu afaceri estimate la 25 de milioane de euro, în creştere cu 1,6% faţă de 2010. Potrivit acestor date, veniturile din 2011 din afacerile cu animale ale grupului controlat se cifrează la 1,25 milioane de euro.

Poienaru a făcut primii paşi în afacerile din zootehnie în urmă cu şapte ani, când a înfiinţat o fermă de capre şi oi, o fabrică de procesare a laptelui şi un abator în care a investit 500.000 de euro. Acum în fermele Agrofam sunt 5.000 de oi şi 3.000 de capre, animale care produc 500.000 de litri de lapte în fiecare an.

"Sunt însă încurajat de faptul că există interes pentru produsele din capră." Deschiderea magazinului online a lui Ştefan Poienaru a fost făcută şi în contextul în care omul de afaceri a sistat extinderea în retail prin magazine de tip sătesc.

"Proiectul cu magazinele viza deschiderea a zece unităţi, însă ne-am oprit la trei magazine din cauza consumului scăzut. Primele rezultate ale acestui proiect nu au fost încurajatoare. Aici în zona noastră magazine le sunt pline de produse lactate care vin din Bulgaria care sunt de mai proastă calitate decât cele româneşti, însă în acest moment preţul este cel care face diferenţa." Extinderea în retailul online vine şi la aproximativ jumătate de an după ce Poienaru a anunţat că va exploata 25.000 de hectare, cu 8.500 de hectare mai mult decât anii trecuţi. Recent în presa regională au apărut informaţii conform cărora grupul controlat de Ştefan Poienaru are datorii de mai multe milioane de euro către bugetul de stat, furnizori şi bănci.

"Este adevărat că sunt datorii, însă aceste datorii sunt către bănci. Nu avem niciun fel de datorie către bugetele locale sau către furnizori. Avem credite de zece milioane către bănci, din care 7 milioane de euro sunt credite pentru producţie, iar restul credite de investiţiii." Mai mult, omul de afaceri adaugă că aceste credite nu pun în pericol afacerile grupului, în condiţiile în care valoarea producţiei de cereale ajunge în fiecare an la 10 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO