Mediafax.biz Exclusiv

Producătorul de vin Cramele Recaş vede stagnare

Autor: Laurentiu Cotu

18.01.2011, 16:26 46

Producătorul timişorean deţine 700 de hectarede viţă de vie şi o reţea de aproximativ 100 de magazine în ţară,toate sub brandul Cramele Recaş.

"Din studiile de piaţă şi discuţiile purtatecu cei implicaţi în acest domeniu de activitate, în 2010 s-aînregistrat o uşoară scădere a vânzărilor de vin în comparaţie cuanul anterior.Evoluţia pieţei în 2011 o vedem strâns legată deestimă rile privind creşterea economică începând din vară, noibugetându-ne o stagnare a afacerilor la nivelul realizat anultrecut", a declarat Ciprian Roşca, director de vânzări al CrameleRecaş.

Producătorul de vin Cramele Recaş face partedin grupul Recaş alături de companiile Cramele Recaş Group şiCramele Recaş Prod.

Capacitatea anulală de producţie este de circa5 milioane de litri, echivalentul a peste 7 milioane de sticle devin.

Brandurile Cramele Recaş cu cele mai marivânzări în 2010 au fost Schwaben Wein Fetească Regală, SchwabenWein Riesling italian, V Drinks Sauvignon Blanc, Sole Chardonnay şiCuvee Uberland.

La export, producătorul de vin colaborează cudiferite firme din SUA, Anglia, Rusia şi din ţările scandinave,aproximativ 20% din vânzări fiind generate de livrărileexterne.

"În acest an urmărim eficientizareaactivităţii partenerilor locali. cât şi a nivelului de promovare pepiaţa de retail modern. La finalul anului trecut aveam 182 deangajaţi, faţă de 193 de persoane în perioada similară din 2009."Anul trecut, producătorul timişorean de vin a derulat investiţ iitotale de circa 7 mil. euro, din care 2,5 mil. euro pentrureconversia unei plantaţii viticole de 130 hectare cu diferitesoiuri de struguri.

Cramele Recaş este o afacere de familie încare pe lângă britanicii Philip Cox (care are 15% din acţiuni) şisoţia sa, Elvira Cox (14,99%), mai investesc şi alţi 10antreprenori români.

Procente importante de acţiuni mai au GeorgiuIoan (30%) şi Iova Gheorghe Mihai (30%), conform datelor de laRegistrul Comerţului.

În industria locală a vinului investesc înprincipal oameni de afaceri români precum familia Dobronăuţeanu(Murfatlar), Claudiu Necşulescu (Jidvei), familia Jitea şiConstantin Buşcă (Vinexport Focşani), Sebastian Ghiţă (care deţine300 de hectare de viţă-de-vie) sau Daniel Guzu. Există însă şicâţiva antreprenori străini, cum sunt Sergio Faleschini (Vinarte)sau Jean Valvis (Domeniile Sâmbureşti).

Piaţa totală a vinului era estimată anultrecut la aproximativ 350 mil. euro, iar concurenţii Recaş suntMurfatlar, Vincon, Cotnari, Halewood, Tohani,Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO