Mediafax.biz Exclusiv

Retailerul GSM Fonomat preia de la Vodafone managementul reţelei de magazine Proton

Retailerul GSM Fonomat preia de la Vodafone managementul reţelei de magazine Proton

Autor: Adrian Seceleanu

16.03.2011, 19:06 212

Fonomat, un retailer format prinachiziţia şi integrarea mai multor retaileri locali, a trecut în2010 de la Orange la Vodafone.

Retailerul are 61 de magazine, în timp ce Proton are 70 demagazine..

"Pentru a creşte performanţa diviziei sale Proton, Vodafone adecis contractarea Fonomat SRL pentru furnizarea de servicii demanagement integrat către Proton", au spus oficialii Vodafone,precizând însă că operatorul rămâne proprietarul firmei.

"Prin acest acord, Fonomat SRL, partener al Vodafone, va preluaactivitatea de management a diviziei de retail a Proton. Vodafoneva continua să deţină 100% controlul asupra Proton şi să se impliceîn dezvoltarea strategică a companiei." În 2009, Fonomat a avut unprofit brut de 300.000 de euro la afaceri de 21,2 mil. euro. În2009, Proton a avut afaceri de 4 mil. euro.

Odată cu decizia de externalizare a managementului, echipainstalată anterior de Vodafone la conducerea Proton a fostschimbată, iar directorul general Adrian Florea va părăsi compania,potrivit datelor furnizate ZF de operatorul telecom. Plecarea afost convenită de ambele părţi, a precizat Florea. "Sunt convins căaceastă decizie strategică va aduce valoare companiei, princorelarea sinergiilor dintre cele două organizaţii.

Asosit momentul să merg mai departe (…)", a spus el. Adrian Florea amai lucrat anterior pentru Cosmote, Zapp, Motorola şiOrange.

Înainte de a fi recrutat de Vodafone, el a fost directorconsumer marketing la Cosmote.

Oficialii Vodafone nu au oferit alte detalii în legătură cumotivele pentru care a fost luată această decizie. Totuşi, este deprecizat că spaniolul Iñaki Berroeta, CEO al Vodafone România dindecembrie 2010, a declarat că va face schimbări în cadrulcompaniei, iar acestea vor viza, printre altele, magazinelecompaniei.

Înurmă cu o lună, în cadrul unei întâlniri cu presa, Berroeta spuneacă "experienţa clienţilor" în magazine şi în relaţia cu operatoriidin call-centere vor fi primele segmente unde se vor face"îmbunătăţiri". El nu a oferit informaţii amănunţite, precizânddoar că, spre exemplu, în magazine vor fi expuse mai multe produsecare să poată fi testate de clienţi. De la instalarea în România,şeful Vodafone a făcut vizite în magazinele companiei şi alerivalilor, dintre care unele incognito.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO