Mediafax.biz Exclusiv

Revine cererea pentru călătorii: agenţia Happy Tour vede creşteri de 20-25%

Revine cererea pentru călătorii: agenţia Happy Tour vede creşteri de 20-25%

Autor: Mirabela Tiron

04.04.2011, 18:23 40

"Încănu avem rezultatele finale ale auditului, dar estimăm că cifra deafaceri consolidată a Happy Tour, Paravion şi Travel House pe anultrecut se ridică la aproape 43 de milioane de euro", a declaratJavier Garcia del Valle, vicepreşedinte executiv al Happy TourGroup.

Fondul de investiţii spaniol GED, care deţineagenţia de turism Happy Tour, a cumpărat anul trecut de la CorinaSouvannasouck, Stefano Bardi şi Luca Zucchetti un pachet de 80% dinacţiunile agenţiei de turism Travel House. Agenţia avea în 2009afaceri de 6 milioane de euro şi un profit net de 110.000 euro.Travel House International este o companie specializată pe vânzareapachetelor de lux către destinaţii interne şiinternaţionale.

Tot anul trecut fondul spaniol a cumpărat prinHappy Tour şi agenţia de turism Paravion.ro. Paravion, înfiinţatăîn anul 2005 de către Millennium Tour şi controlată până lamomentul tranzacţiei de către oamenii de afaceri Piturlea Patricia,Penca Dragoş şi Remus Vişan, este cea mai mare agenţie online carevinde bilete de avion , cu o cifră de afaceri de 5 milioane de euroîn 2009.

Cele două companii cumpărate de GED şi-aumenţinut numele şi operează independent de Happy Tour, însă acestefirme vin în completarea businessului Happy Tour prin accesuloferit la bazele de date cu clienţi şi creşterea puterii denegociere cu companiile clienţi. Grupul format din cele treicompanii are în prezent 130 de angajaţi.

"Pentru anul acesta estimăm că cererea pentrucălătorii va creşte, iar consumul îşi va reveni. Am prognozat ocreştere a cifrei de afaceri pe grup cu 20-25% comparativ cu anulanterior", a declarat Javier Garcia delValle.

El a spus că anul acesta se va concentra pedezvoltarea reţelei naţionale de agenţii de turism asociate. Înprezent grupul lucrează cu o reţea formată din 21 de agenţii, dincare doar şase proprii, iar restul partenere, situate înAlexandria, Bacău, Braşov, Călăraşi, Slatina, Piteşti, Bucureşti şialte oraşe. "Extinderea reţelei de agenţii partenere este unadintre iniţiativele de top pentru anul acesta. Un alt proiectimportant pe care îl avem este modernizarea site-uluiparavion.ro.", a mai spus del Valle.

În urma achiziţionării celei mai mari agenţiionline de bilete de avion Paravion şi a agenţiei Travel House,Javier Garcia del Valle anunţa că va extinde operaţiunile grupuluiîn Bulgaria, Ungaria, Serbia, după ce se va finaliza procesul deconsolidare a companiei. Întrebat de ZF dacă a demarat procesul deextindere a activităţii în ţările vecine, şeful grupului Happy Toura răspuns că deocamdată nu.

"Am decis să consolidăm businessul dinRomânia, aşa că nu vom căuta în mod activ companii partenere înstrăinătate".

Competiţia pe piaţa românească a agenţiilor deturism este mare, printre jucătorii care concurează cu grupul HappyTour numărându-se Eximtur, controlată de familia Morariu din Cluj,Marshall Turism, Aerotravel, J'Info Tours, Perfect Tour şialtele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO