Mediafax.biz Exclusiv

Romcarbon şi-a bugetat afaceri în scădere, dar speră la profit

Autor: Laurentiu Cotu

19.06.2011, 18:54 120

În 2010 afacerile companiei au crescutcu 47%, la circa 113 mil lei (26,8 mil. euro), însă producătorul demase plastice din Buzău a înregistrat pierderi nete de 530.000 delei (125.000 de euro), faţă de un profit net de aproape 2 mil. lei(470.000 de euro) în 2009.

Pentru acest an Romcarbon şi-a propus realizarea unui profit netde 1,2 mil. lei (285.000 de euro).

Compania produce filtre de aer, ulei şi combustibil pentruautoturisme, autocamioane, tractoare, filtre pentru instalaţiiindustriale, echipamente de protecţie a căilor respiratorii, măştiîmpotriva gazelor, produse prelucrate din polietilenă, polistirenexpandat (tăviţe, caserole) şi PVC, saci dinpolipropilenă.

Principala piaţă de desfacere a produselor Romcarbon este piaţainternă, vânzările la export ajungând anul trecut la circa 20% dintotalul cifrei de afaceri. Pe piaţa externă compania colaborează cudiferite firme din Bulgaria, Republica Moldova, Croaţia, Malta,Israel, Grecia, Polonia, Serbia, Germania, Italia, Albania, Belgiasau Olanda.

Potrivit reprezentanţilor companiei, în 2010 vânzările Romcarbonau crescut cu circa 46% pe segmentul produselor din polietilenăprelucrată, cu peste 24% pe segmentul de articole din polipropilenăşi cu aproximativ 18% pe polistiren, însă sectoarele PVC şi filtreau înregistrat scăderi semnificative datorită în special evoluţieipieţelor de profil.

Principala piaţă pe care compania activează în prezent este ceaa filtrelor auto şi industriale, procesul de vânzare realizându-seîn proporţie de 80% prin intermediul distribuitorilor de pieseauto.

Principalii clienţi ai Romcarbon pe acestă piaţă sunt GiramexMioveni, Clio Comserv, Tehnodinamic, Autocolor, Chevron România sauLiquid Technology.

Înceea ce priveşte filtrele industriale produse de Romcarbon, acesteasunt vândute direct către diverse companii precum OMV Petrom,Rompetrol Logistics sau Max Streicher.Anultrecut, principala piaţă de desfacere Romcarbon pentruechipamentele de protecţie respiratorie a fost cea internă,clienţii fiind Compania Naţională a Huilei, Petrom, ElectrocentraleSA, Oltchim, Rompetrol Group, M.Ap.N sau M.A.I.

"Urmărim dezvoltarea activităţilor pe piaţa filtrelor auto, însămai ales pe segmentul de filtre industriale, domeniu în careconcurenţa este mai scăzută. Intenţionăm să creştem volumul actualde filtre pentru maşinile româneşti, în special pentru Dacia Logan,însă şi pentru autoturismele din import. Sperăm ca vânzările dinacest an să se menţină cel puţin la nivelul anului 2010 pentruechipamentele de protecţie respiratorie", au declaratreprezentanţii companiei Romcarbon.

Înceea ce priveşte proiectele de dezvoltare ale companiei, Romcarbonderulează un proiect de investiţii în valoare totală de circa 8,5mil. euro, cu TVA, pentru modernizarea şi extinderea capacităţilorde producţie.

Contribuţia Romcarbon la acest proiect este de 5,23 mil. euro şiva fi susţinută prin contractarea de credite bancare de 4,54 mil.euro şi prin fonduri proprii de circa 688.000 euro.

Compania Romcarbon avea anul trecut 683 de angajaţi. Acţiunilecompaniei se tranzacţionează la Bursa de ValoriBucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO