Mediafax.biz Exclusiv

Russu, Baumix: În România managerii buni se pot număra pe degete

Autor: Ioana David

17.04.2012, 11:12 214

"Multinaţionalele nu vin cu supermeni şi nu este de ajuns să aduci pe piaţă un nume care poate nu înseamnă nimic pentru piaţa de aici", susţine omul de afaceri.

În aceste condiţii, în retail (segment care în accepţiunea Baumix reuneşte firmele de construcţii şi specialiştii) sunt probleme foarte mari mai cu seamă din pricina managementului defectuos, iar recuperarea banilor este o aventură.

Din acest motiv, foarte multe firme se închid, pur şi simplu, "loialitatea a dispărut, iar oamenii văd în perspectiva termenului foarte scurt".

Baumix a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de lei, fără TVA, cu un profit "la limită", iar pentru 2012 planurile vizează vânzări de 27 de milioane de lei, şi un profit de 3 milioane de lei.

Antreprenorul îşi aminteşte de vremurile în care era "o bucurie să vezi camioanele la poartă de dimineaţă cum aşteaptă să încarce. Dar firma era în pierdere".

Principala sa vină, crede antreprenorul, era că "nu mă comportam ca un acţionar, ci doar ca un director general".

Augustin Russu mărturiseşte că până în urmă cu un an nu ştia să-şi conducă firma şi crede că o pregătire teoretică nu este o garanţie pentru aplicarea cunoştinţelor în practică. Chiar dacă cifra de afaceri a crescut oarecum constant până în 2009, când a început restructurarea companiei, rubrica "profit / pierdere" are în bilanţul firmei un traseu sinuos precum al unui carusel.

Acum, în schimb, omul de afaceri se aşteaptă ca firma sa să evolueze în tandem cu piaţa. Or, conform estimărilor Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO), piaţa de profil nu va depăşi nici în 2012 valoarea atinsă în 2011, respectiv de 9,3 miliarde euro.

În cazul Baumix, în ultimii ani cele mai mari vânzări au revenit gamei Primus, prin comparaţie cu Baumix, întrucât piaţa de construcţii este blocată: doar renovările animează domeniul.

"Dacă s-ar relua ritmul construcţiilor, cu totul alta ar fi dinamica fiecărui canal", crede Augustin Russu.

Primus reuneşte adezivi ce pot fi folosiţi şi pentru interior, şi pentru exterior, în vreme ce Baumix are produse mai nişate, cum sunt sistemele pentru finisarea pereţilor, ori produsele pentru placarea cu marmură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO