Mediafax.biz Exclusiv

Samsung pariază pe o nouă creştere a vânzărilor de televizoare, la 240 mil. euro

Samsung pariază pe o nouă creştere a vânzărilor de televizoare, la 240 mil. euro

Autor: Adrian Seceleanu

02.03.2011, 18:48 38

"Piaţa TVa fost printre puţinele care au crescut anul trecut. Din punctul devedere al numărului de unităţi vânzările au crescut cu peste 20%,în timp ce din punctul de vedere al valorii piaţa a crescut maipuţin, cu aproximativ 15%, în mare parte pentru că şi preţul mediual televizoarelor a scăzut", a declarat într-un interviu pentru ZFRaul Filip, directorul diviziei audio-video a Samsung ElectronicsRomânia.

"Preţul mediu a scăzut nu doardin deprecierea preţului de la raft, ci şi din cauza schimbărilordin mixul de produse. Clienţii au mers mai mult şi spre diagonalemai mici şi s-au dezvoltat foarte mult monitoarele IT cu tuner TVcare sunt ceva mai ieftine decât un televizor normal. Din acestmotiv creşterea valorică a fost ceva mai mică, dar oricum esteimportantă în condiţiile unei scăderi dramatice la nivelul întregiipieţe."

În total, pe piaţă s-au vândut aproximativ480.000-490.000 de televizoarede nouă generaţie (fără tub catodic), spune Filip,adăugând că datele nu sunt 100% exacte.

"E dificil să spunem exact câtetelevizoare s-au vândut pentru că pe piaţă sunt şi multe magazinemici şi reţele independente care nu sunt monitorizate de nimeni.Sunt aproximativ 500 de magazine independente în România care nuraportează către nimeni cifrele de vânzări", menţioneazăFilip.

El spune că Samsung a închis anul2010 cu o cotă de peste 30% pe segmentul de televizoare, fiindastfel numărul unu pe această piaţă.

"În final în 2010 a existat ouşoară creştere a cotei de piaţă şi am reuşit să ne menţinempoziţia de lider pe piaţa de televizoare.Cota Samsung este de peste 30% pe toatăpiaţa locală TV".

Cei mai mari rivali ai Samsung peaceastă piaţă sunt LG, Sony şi Panasonic.

Anul trecut a fost unul dificilpentru Samsung nu doar din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă,ci şi pentru că de la 1 iulie compania din România a devenitsubsidiară directă a Samsung, începând astfel distribuţia directă aproduselor sale pe piaţa românească.

"2010 a fost pentru Samsung un andificil organizaţional pentru că am trecut de la statutul de branchoffice la cel de subsidiară, ceea ce înseamnă că am trecut de lasistemul prin care lucram cu distribuitori la contracte directe cunumeroşi clienţi, fiecare cu specificul lui, cu pretenţiile lui, cusegmentul lui de clienţi final. A fost o perioadă grea şi pentrunoi, şi pentru parteneri, cu contracte de negociat, derenegociat."

Până la data de 1 iulie, Samsungera reprezentată pe piaţa locală de distribuitori precum Genco,H.A.T. şi RHS. Odată cu înfiinţarea subsidiarei o bună parte dinoperaţiuni, în special din zona de vânzări şi marketing, au fostpreluate de Samsung România, iar parteneriatele cu distribuitoriiau fost restrânse. Dacă migrarea la statutul de subsidiară a fostdificil din unele puncte de vedere, dar acum compania reuşeşte "săfacă mai multe lucruri mult mai repede".

"Produsele vin mai repede în România, iargamele de produse sunt mai mari", a precizat Filip.

Anul trecut cel mai scump televizor vândutde companie a avut preţul de 24.000 de lei, iar cumpărătorii aufost "persoane publice", spune Filip, fără a oferi detalii."Este un produs fashion, unprodus de status."

Şi vânzările de echipamente dotate cutehnologie 3D au fost peste aşteptări. "Am depăşit obiectivul pecare l-am avut anul trecut pe segmentul 3D, de a vinde 1.000 debucăţi sell - out, adică vânzări către clienţii finali."

Şi vânzările de televizoare HD, cu rezoluţiimai mari, s-au dublat anul trecut, cererea fiind stimulată defaptul că RCS&RDS, UPC şi Romtelecom, cei mai mari jucători depe piaţă, au introdus canale TV HD în ofertă.La nivelul întregii pieţe, cele maibine vândute modele sunt, în medie, cele cu diagonala de 32 deinchi (81 cm) şi un preţ de 1.500-1.600 de lei.

Managerul Samsung estimează că piaţa TV cacreşte şi în acest an "cu cel puţin 20% din punctul de vederevaloric şi cu 25-30% din punctul de vedere al numărului deunităţi".

Samsung a înregistrat în 2009 vânzări de 420de milioane de dolari în România şiBulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO