Mediafax.biz Exclusiv

Search Corporation vrea afaceri mai mari cu 15% în acest an, după o scădere de peste 20% în 2010

Autor: Dornescu Ioan Valeriu

01.02.2011, 13:34 5

"Comparativ cu 2009, anul trecut volumul de activitate alcompaniei a scăzut, în principal din cauza reducerii fonduriloralocate investiţiilor în infrastructura de transport rutier. Peparcursul anului, după cum ştiţi, numeroase proiecte majore deinfrastructură au fost suspendate, iar licitaţiile pentru alteproiecte noi, complexe, au lipsit. S-au lansat doar proiecte deinfrastructură minore, cu bugete mici, iar concurenţa a fostacerbă. Lucrurile s-au schimbat însă începând cu luna decembrie2010, când un număr semnificativ de proiecte majore deinfrastructură de autostrăzi au fost lansate, situaţie care amarcat o revigorare evidentă a domeniului infrastructurii detransport", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul de relaţiipublice al companiei, Mihaela Drăghici.

În 2009 compania a avut o cifră de afaceri de 60,7 milioane lei,conform datelor remise Ministerului de Finanţe. Drăghici a precizatcă afacerile s-au plasat la 46,5 milioane lei în 2010, iar în acestan ar putea creşte cu 15%.

"Estimăm că afacerile vor creşte în acest an având în vederelansarea mai multor proiecte de infrastructură, cele mai importantefiind cele de pe Coridorul IV de transport paneuropean", a spusDrăghici.

Coridorul IV paneuropean începe în Germania, la Nurenberg, şi secontinuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România,traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti,Feteşti şi Constanţa şi se continuă până la Istanbul.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au afirmat că înacest an vor fi prioritare investiţiile pentru Coridorul IV,finanţate în principal din fonduri europene nerambursabile, iarCompania de Drumuri a scos la licitaţie, la finalul anului 2010,proiecte pentru tronsoanele Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj,Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu.

Search Corporation a încheiat anul trecut mai multe contracteexterne, în Republica Moldova, cu autorităţi locale, iar în acestan vrea să intre şi pe alte pieţe din Europa de Est.

Principalii clienţi din România au fost anul trecut autorităţilecare gestionează dezvoltarea infrastructurii rutiere, respectivCNADNR, primării sau consilii judeţene.

Printre măsurile luate de companie pentru depăşirea efectelorcrizei s-au numărat diversificarea serviciilor şi clienţilor,eficientizarea cheltuielilor, disponibilizări şi reduceri decosturi.

"Am fost nevoiţi să atragem contracte mici, însă numeroase.Ne-am concentrat aşadar din ce în ce mai mult pe serviciile oferiteîn domeniul studiilor de teren şi managementului traficului", aarătat Drăghici.

Ea a adăugat că pentru dezvoltarea infrastructurii de transporteste necesară implicarea autorităţilor, prin lansarea de proiecteşi în sistem de parteneriat public-privat şi accelerareainvestiţiilor, "singurele modalităţi de scoatere a României dincriză".

Compania de proiectare şi consultanţă este controlată de omul deafaceri Michael Stanciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO