Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Aerotravel: Pe acţionar îl interesează profitul

Şeful Aerotravel: Pe acţionar îl interesează profitul

Autor: Mirabela Tiron

05.01.2011, 19:25 77

"Dacă în 2009, când eram în plină criză, îipromiteam acţionarului un euro profit, am reuşit totuşi săfinalizăm cu mult mai mult (147.000 de euro-n.red.). Cred că în2010 avem un profit de cel puţin un milion de lei (238.000 euro)",a declarat Antonio Niţu.

Aerotravel Lufthansa City, care operează pepiaţa românească opt agenţii şi care deţine franciza Lufthansa CityCenter, dar şi o franciză Business Plus Lufthansa City Center(singura din România), se află în proprietatea lui Mihai David,fostul directorul general al Hidroelectrica şi actual membru alConsiliului de Administraţie al companiei destat.

Întrebat de ZF dacă Aerotravel are încheiatecontracte şi cu statul, Antonio Niţu a declarat că acestea nu sunto ţintă pentru companie. "Oferim servicii corporate, ne adresăm înprimul rând companiilor. Contractele cu statul nu sunt un targetpentru noi".

Dacă volumul vânzărilor agenţiei de turismajunge la aproape 30 de milioane de euro, cifra de afaceri(reprezentată de comisioanele încasate) se ridică la 3,8 milioanede euro în 2009, după cum arată datele de la Registrul Comerţ ului.Agenţiile de turism pot raporta ca şi cifră de afaceri laMinisterul de Finanţe şi Registrul Comerţului fie comisionulobţinut, fie sumele facturate (vânzăriletotale).

"Am depăşit valoarea bugetată şi revizuită înprimul semestru al anului 2010 atât în ceea ce priveşte cifra deafaceri, cât şi vânzările, la care ne aşteptam să fie înstagnare.(...) Deşi la final de an îi spui acţionarului că acrescut volumul de vânzări, cifra de afaceri şi îi povesteştidespre toate măsurile luate, acţionarul te întreabă de EBITDA-profitul operaţional", a declarat Antonio Niţu, adăugând căprofitul operaţional din 2010 va fi mai mare decât cel din anulanterior.

Aproape 75% din vânzările totale ale agenţieide turism Aerotravel sunt generate de segmentul corporate, restulfiind adus de partea de leisure (vacanţe). "Datorită faptului că amdezvoltat un departament specializat pe MICE (meetings, incentives,conferences, events), vânzările pe acest segment au ajuns la 1milion de euro.Cea mai mare contribuţie în vânzări o au însăbiletele de avion", a declarat Antonio Niţu, care coordonează oechipă de 124 de angajaţi.

Întrebat de ZF ce comision revine agenţiei deturism din vânzarea unui bilet de avion, directorul general alAerotravel a declarat că depinde de bilet.

Care sunt comisioaneleagenţiei

"La biletele de avion vorbim despre o taxă deserviciu şi nu despre comision. Astfel că dacă agenţia găseştepentru un client un bilet la un preţ mai mic, să spunem 100 deeuro, atunci taxa de serviciu poate fi de 20 de euro.De obicei taxade serviciu este mai mare pentru biletele cu preţuri mai mici. Laun bilet de avion care costă 300 de euro, taxa de serviciu aplicatăva fi mai mică, de 10 euro de exemplu", a spus Antonio Niţu,precizând că nivelul taxei de serviciu este în relaţie directă cumunca depusă de agentul de turism.

Pentru a majora vânzările agenţiei de turism,Antonio Niţu a încheiat anul trecut un parteneriat cu MSC(Mediterranean Shipping Company) Cruises, în urma căruia Aerotravelvinde croaziere. "Am vândut croaziere în valoare de 500.000 deeuro".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO