Mediafax.biz Exclusiv

Semnele de final de an anunţă revenirea consumului

Autor: Cristi Moga

03.01.2012, 20:47 222

Potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, în primele zece luni din 2011 scăderea consumului a fost de 4,5%, doar în lunile iulie şi octombrie fiind consemnate vânzări mai mari comparativ cu lunile similare ale anului precedent, de 0,1%, respectiv 2%.

Reprezentanţi ai unor reţele precum supermarketurile Billa sau hipermarketurile Cora au sesizat de asemenea o creştere a vânzărilor pe final de an şi mizează pe o inversare a tendinţei de scădere a cifrelor de vânzări din ultimii trei ani, în timp ce oficialii reţelei Profi, spre exemplu, erau mai conservatori pe finalul anului precedent.

Şi retailerii prezenţi în mallul AFI Palace Cotroceni din Bucureşti au înregistrat în lunile octombrie şi noiembrie ale anului trecut vânzări mai mari cu aproape 30% faţă de perioada similară din 2010, peste media de creştere din primele nouă luni ale anului, în care avansul nu depăşise 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO