Mediafax.biz Exclusiv

Showroom-uri din Bucureşti, mutate în Bacău şi Buzău

Showroom-uri din Bucureşti, mutate în Bacău şi Buzău

Autor: Bogdan Alecu

04.02.2011, 10:23 44

În timp ce piaţadin Bucureşti este relativ aglomerată de dealeri, importatoriicaută noi pieţe pentru vânzarea de maşini pentru a se adapta la opiaţă cu 80% mai mică decât în 2008.

"Puncte de lucru ale unor grupuri dedealeri, precum Expocar şi Gold & Platin, au fost relocateastfel încât reţeaua de dealeri să opereze cât mai eficient", aspus Cătălin Manta, country manager al ChevroletRomânia.

Astfel, în Bucureşti, Chevrolet va mai aveadoar patru showroomuri, dintre care două ale grupului Rădăcini,unul al Di-Bas Auto şi unul al German Top Trading (GTT).

În ceea ce priveşte reţeaua de vânzăripentru marca Opel, în Bucureşti va mai fi reprezentată de cincicentre Rădăcini Motors, GTT, Erebus, Di-Bas şi cel al Union MotorsCar Sales, dealer care aparţine grupului israelian New KopelRomânia, deschis în cadrul fostului dealer Dacia-Renault al IPSOdin Otopeni. Oficialii Opel nu au oferit niciun comentariu până laînchiderea ediţiei.

"Gold & Platin Bucureşti din Şos.Pipera, post de lucru al dealerului Gold & Platin Iaşi, a fostrelocat din luna ianuarie în Bacău, unde grupul a construit un noushowroom Chevrolet, în Bucureşti fiind păstrat doar service-ul", aadăugat Manta.

Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazulgrupului Expocar, care de la 1 ianuarie 2011 a mutat partea dedistribuţie din Bucureşti în Buzău, construind aici un nou showroomşi service pentru Chevrolet.

Vânzările Chevrolet au înregistrat anultrecut o creştere de aproape 30% faţă de anul anterior, la aproape4.900 de autoturisme, potrivit statisticilor AsociaţieiProducătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările Chevrolet din Capitală au atinsanul trecut un nivel de aproape 1.500 de unităţi, reprezentând 30%din vânzările la nivel naţional, în creştere cu 22% faţă deperioada similară a anului trecut, în timp ce Opel a vândut în 2010aproape 3.200 de unităţi, în creştere cu aproape 10%, valoare cereprezintă aproape 50% din piaţa locală.

Expocar Trade, care deţine în prezent şasecentre Opel şi Chevrolet în Călăraşi, Constanţa, Buzău, RâmnicuVâlcea, Slobozia şi Târgovişte, a înregistrat în 2009 o cifră deafaceri de puţin peste 8 mil. euro şi o pierdere netă de aproape0,8 mil. euro, potrivit datelor de pe Ministerul deFinanţe.

Pe de altă parte, firma Gold & PlatinAutomotive a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 4,1 mil.euro şi o pierdere brută de aproape 0,5 mil. euro, potrivitRegistrului Comerţului. Gold & Platin mai deţine centre Opel şiChevrolet în Brăila, Galaţi, Bacău, Suceava şi Iaşi.

AutoItalia a mutat un showroom înspaţiu propriu

Pe de altă parte, AutoItalia Showroom,divizia de retail auto a grupului AutoItalia, a mutat dealerul dinbdul Iuliu Maniu într-unul nou construit în imediata apropiere,vechiul sediu fiind într-un spaţiu închiriat.

"Este vorba de un plan mai vechi şi vorbimdespre o reorganizare a celor două showroom-uri AutoItaliaexistente pe bulevardul Iuliu Maniu. Pentru cel vechi exista uncontract de închiriere care a expirat. Decizia a fost încă de laînceput de a integra activitatea din acesta în noul showroom,dedicat iniţial vehiculelor comerciale, printr-o reamenajare aspaţiului", a spus Herbert Stein, preşedintele AutoItaliaGroup.

Pe de altă parte, tot pentru a îmbunătăţirentabilitatea, Colina Motors, dealerul Ford deţinut de omul deafaceri Marius Piţigoi, directorul diviziei auto a Ţiriac Holdings,a împărţit în două centrul din Popeşti Leordeni, pentru a face locşi mărcii Hyundai.

"Investiţia iniţială în complexul dinPopeşti Leordeni a fost dimensionată la nivelul respectiv alpieţei.Deoarececondiţiile s-au schimbat, a fost necesar să adăugăm noi potenţialesurse de venit pentru susţinerea investiţiei, iar marca Hyundai afost o oportunitate prin potenţialul de creştere pe care îl are", aspus Marius Piţigoi.

El este unul dintre primii "locotenenţi" ailui Ion Ţiriac, care a pus bazele companiei Autorom, importatorulMercedes-Benz din 1990, şi le-a coordonat până în urmă cu patruani, când operaţiunile au fost preluate de Mercedes-BenzRomânia.

Transformarea centrului Ford într-unul Fordşi Hyundai a necesitat investiţii de aproximativ 50.000 de euro înceea ce priveşte amenajarea şi de peste 100.000 de euro pentruprograme de training, echipamente şi maşini de test, potrivitoficialilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO