Mediafax.biz Exclusiv

Stefanini TechTeam caută 200 de specialişti în IT

Stefanini TechTeam caută 200 de specialişti în IT

Autor: Adelina Mihai

01.03.2011, 18:59 186

"Căutăm în principal candidaţi pentru poziţiide specialişti în IT atât pentru suport tehnic tip help-desk, câtşi pentru dezvoltare de software. În funcţie de specializareacerută, numărul de aplicanţi variază semnificativ: dacă în zonahelpdesk primim chiar şi câteva sute de CV-uri per post vacant, încazul poziţiilor specializate candidaţii sunt atraşi prin altesurse", a spus Corina Kottlar, HR Manager al StefaniniTechTeam.

La finele anului trecut, furnizorul braziliande servicii IT Stefanini IT Solutions, cu peste 12.000 de angajaţiîn 27 de ţări, a intrat pe piaţa din România prin preluarea lanivel internaţional a companiei americane TechTeam, care avea osubsidiară pe piaţa locală. TechTeam Global România a avut în 2009o pierdere brută de 2,46 milioane de dolari (1,7 mil. euro) laafaceri de 6,47 mil. dolari (4,6 mil. euro), potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.

Salariul mediu în cadrul Stefanini TechTeamvariază în funcţie de specializare, iar calculul se face la nivelulgrupului profesional, nu la nivelul efectivului complet depersonal.

Salariile din IT sunt printre cele mai maridin economie, având în vedere că la nivelul lunii decembrie aanului trecut salariul mediu net din IT era de 865 de euro, deaproape 2,5 ori mai mare decât salariul mediu pe economie (care erade 356 de euro net), potrivit datelor publicate de InstitutulNaţional de Statistică.

Compania va face şi anul acesta, la fel ca înanii anteriori, creşteri salariale.

"Bonusurile sunt acordate în raport direct cuperformanţele angajaţilor şi pot varia în funcţie de criteriilemăsurate - tip performanţă efectivă sau abilităţi şi competenţe. Înmedie, bonusurile se pot situa între aproximativ 500 şi 800 de leilunar", a mai spus Kottlar.

Candidaţii care aplică însă la interviurile deangajare nu corespund întotdeauna profilurilor căutate, având învedere că, de cele mai multe ori, candidaţii calificaţi primesc maimulte oferte de muncă decât în trecut şi prezintă în acelaş i timpo mai mare mobilitate, crede directorul de HR al StefaniniTechTeam. "Numărul de CV-uri primite este considerabil, ceea cedovedeşte interes pentru poziţiile deschise, cu toate acestea multenu corespund profilurilor căutate. Aplicaţiile sunt semnificativmai multe decât în anul precedent", a mai spusKottlar.

Cele mai eficiente modalităţi de recrutarefolosite de companie sunt aplicaţiile directe pe site-urile dejoburi şi recomandările interne ale angajaţilor, dar şi târgurilede joburi sau evenimentele organizate înuniversităţi.

De multe ori, activităţile de servicii deoutsourcing pot fi confundate cu cele de callc enter, din cauzafaptului că tipul de interacţiune cu clienţii se face în ambelecazuri prin telefon.

"Diferenţa vine din faptul că în cadrul unuisupport center se preiau doar solicitări tehnice venite din parteaclientului, pe când într-un call center clasic se realizează şiactivităţi de telemarketing, vânzari, sondaje etc. De asemenea, încadrul unui support center, telefonul nu este singurul instrumentprin care reuşim să rezolvă m situaţiile tehnice. Utilizăm şiserviciul de e-mail, acces remote (de la distanţă) sau sistemulpropriu de tichetare", a mai spus Kottlar.

Printre cei mai mari competitori ai StefaniniTechTeam pe partea de BPO (business process outsourcing) se numărăGenpact şi Accenture.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO