Mediafax.biz Exclusiv

Strategia de iarnă a Lufthansa: să aducă turişti străini în România

Strategia de iarnă a Lufthansa: să aducă turişti străini în România

Autor: Cristina Rosca

21.10.2011, 11:42 283

"Au fost luni în care creşterea traficului faţă de aceeaşi lună a anului anterior depăşea chiar 50%", spune Ofer Kisch, directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est. "Motivele care pot explica această creştere sunt faptul că 2010 a fost un an dificil şi, raportându-ne la el, 2011 este evident mai bun şi faptul că am încercat să încheiem tot mai multe contracte cu companiile prezente pe piaţa din România".El mai spune că a încheiat contracte cu firme din mediul public şi privat, fără a preciza însă numele acestora.

Kisch, care a preluat la începutul acestui an conducerea Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, explică şi faptul că în prezent aproape 40% dintre pasagerii care călătoresc cu Lufthansa vin din companiile cu care transportatorul a încheiat contracte. "Ştim când unul dintre pasagerii noştri este angajatul uneia dintre companiile cu care avem contract. Ne-am propus ca în 2011 40% din pasagerii transportaţi să vină de la companiile cu care avem contract, şi suntem aproape de a atinge acest prag. Sper ca anul viitor să ne menţinem la un nivel similar." Evoluţia pozitivă a numărului pasagerilor transportaţi de Lufthansa vine în contextul în care traficul pe cele mai mari aeroporturi din ţară a crescut cu 5% în lunile iunie, iulie şi august, astfel că aproape 2,5 milioane de români s-au îmbarcat şi au aterizat pe aeroporturile Henri Coandă (Otopeni), Aurel Vlaicu (Băneasa), Traian Vuia (Timişoara) şi aeroportul din Iaşi, potrivit unei analize a ZF.

Avans de 7-15% în 2012

Israelianul care înainte de a veni în Europa Centrală şi de Est a lucrat pentru Lufthansa în Israel şi Turcia, recunoaşte însă că în ceea ce priveşte traficul total de pasageri, creşterea nu va fi anul viitor tot de 50 de procente, pentru că pieţele nu pot creşte în fiecare an ca Făt- Frumos. "Presupun că anul viitor avansul va fi situat între 7 şi 15%".

Anul trecut Lufthansa a transportat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. Avansul de anul acesta va fi peste estimările iniţiale ale companiei care vorbea de creşteri tot de 10 procente. Cifrele se referă însă doar la transportatorul aerian Lufthansa.

Grupul Lufthansa, care cuprinde compania aeriană cu acelaşi nume şi companiile Austrian Airlines şi Swiss, a transportat pe plan local anul trecut 1 milion de pasageri.

Ultimele estimări oficiale pentru acest an spun că grupul va transporta anul acesta 1,1 milioane de pasageri, mai mult cu 10% faţă de anul trecut.

Grupul operează din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 Lufthansa, 44 Austrian Airlines şi 7 Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, România este a doua piaţă ca importanţă după Polonia, unde numărul total de zboruri este 216.

Vrea să aducă turişti străini

"Trebuie să vezi ce e sub fiecare piatră, pentru că fiecare ţară are potenţial", spune Ofer Kisch, care a venit de trei ori în România până acum de la preluarea mandatului şi care spune că va veni mai des în viitorul apropiat.

El adaugă că România este o ţară foarte frumoasă, cu potenţial turistic. Din acest motiv strategia de iarnă a lui Kisch, care lucrează de mai bine de două decenii în cadrul Lufthansa, este să aducă străini în România.

"Există potenţial, dar nu este cunoscut.Toţi cei ce vin în România nu ştiu la ce să se aştepte şi odată ajunşi aici sunt plăcut impresionaţi." Pentru a-şi pune pe picioare planul, Kisch spune că are nevoie de un tour operator important, care să creadă în potenţialul României şi să o promoveze alături de compania aeriană. "Caut şi vreau să găsesc tour operatori, în Germania iniţial, pe care să îi conving.Natura din România te duce cu gândul la Germania - Bavaria, Austria şi Elveţia.

Infrastructura însă nu este la aceleaşi standarde." Despre gradul de ocupare al aeronavelor, el spune că a fost de circa 70% la nivelul lui 2010 pentru ca în acest an, până în prezent, să depăşească acest prag.

Pasagerii Lufthansa, companie care operează zboruri din Timişoara, Cluj, Iaşi, Sibiu şi Bucureşti, călătoresc în principal în Europa (peste 60%). Următoarea destinaţie, care atrage cei mai mulţi români, este America, potrivit lui Ofer Kisch. În prezent, Lufthansa nu operează din România curse directe decât către bătrânul continent, pentru cursele transoceanice fiind necesară escală în Germania, patria-mamă a transportatorului aerian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO