Mediafax.biz Exclusiv

Toţi angajaţii fabricilor lui Burci au fost trimişi în şomaj tehnic. „Este o problemă de lichidităţi“

Toţi angajaţii fabricilor lui Burci au fost trimişi în şomaj tehnic. „Este o problemă de lichidităţi“

Autor: Mirabela Tiron

17.05.2011, 17:47 439

Este o problemă strict legată delichidităţi.Celetrei fabrici sunt în standby până când se va lua o decizie finalălegată de semnarea unei tranzacţii. Negocierile cu potenţialiiinvestitori sunt în curs de desfăşurare, iar reintrarea înproducţie a angajaţilor depinde de soluţia pe care o vom găsi", adeclarat Anca Rusu, directorul de comunicare al grupuluiInternaţional Railway Systems (IRS), controlat de CristianBurci.

Anca Rusu a mai menţionat că angajaţii artrebui să stea în şomaj tehnic până pe 20 mai, însă acest termen sepoate prelungi în cazul în care nu se va finaliza o tranzacţie.Cristian Burci nu a putut fi contactat pentru informaţii până laînchiderea ediţiei.

De la Astra Vagoane Arad au fost trimişi înşomaj tehnic 1.450 de angajaţi, de la fabrica Meva aproape 250, iarde la Romvag 238 de salariaţi.

Deşi în urmă cu câteva luni la Astra VagoaneArad se vorbea de comenzi semnificativ mai mari decât cele de anultrecut, respectiv 1.200 de vagoane pentru anul acesta faţă de 550de vagoane anul trecut şi de o activitate care se desfăşoară încondiţii normale, în prezent producţia de vagoane a fostsistată.

Şi Rudolf Vizental, de la casa de insolvenţăSolve Insolv, administratorul judiciar al Astra Vagoane Arad, aexplicat că din cauza lipsei lichidităţilor s-a luat deciziatrimiterii angajaţilor în şomaj tehnic.

2.800 de angajaţidisponibilizaţi

Fabricile lui Burci - Astra Vagoane Arad,Romvag Caracal şi Meva din Drobeta-Turnu Severin, cu afaceri totalede 230 mil. euro în 2009 - au intrat în insolvenţă la sfârşitulanului trecut. De la 4.814 angajaţi în 2009, în cele trei fabricimai sunt în jur de 1.938 de angajaţi, potrivit ultimelor datedisponibile.

Datoriile consolidate ale acestor treifabrici, intrate în insolvenţă la sfârşitul anului trecut, seridică la 150 de milioane de euro.

RBS Bank, ING, Citibank Europe şi PiraeusBank au creditat cu 504 mil. lei (120 mil. euro) dezvoltareafabricilor lui Burci, iar acum au de recuperat cele mai maricreanţe de la fabricile omului de afaceri. Cele trei fabrici auîmpreună aproape 300 de creditori.

Administratorii judiciari ai fabricilorcaută un investitor care să preia pachetul majoritar de acţiuni lacele trei fabrici.

Oficialii administratorilor judiciari autransmis că se discută cu mai mulţi potenţ iali investitori, însănu s-a finalizat nimic pentru moment. Investitorii interesaţ i înpreluarea debitoarelor ar trebui să îşi asume situaţia în care seaflă fabricile, atât pasivul, cât şi activul, şi în acelaşi timp săasigure capitalul necesar desfăşurării activităţii.

De asemenea, ar trebui să se ocupe dereaşezarea relaţiilor cu principalii clienţi şi furnizori şielaborarea unei strategii pe termen lung.

Valoarea de piaţă a celor trei fabriciaflate în insolvenţă Astra Vagoane Arad, Meva şi Romvag, controlatede grupul internaţ ional Railway Systems (IRS) al lui CristianBurci, se ridică la 103 milioane de euro, potrivitadministratorului judiciar al Astra Vagoane Arad.Pe de altă parte,valoarea de lichidare a activelor (în condiţiile în care suntpreluate ca ansamblu nefuncţional) este de 57 de milioane de euro."Peste o săptămână va fi depus planul de reorganizare la AstraVagoane Arad. Prevederile din plan sunt similare cu cele din planulde reorganizare al Meva", a declarat Rudolf Vizental.

Astra Vagoane Arad, cu o cifră deafaceri de 104 milioane de euro şi un profit de 2,2 de milioane deeuro în 2009, era cel mai mare angajator din Arad în urmă cu doiani.

În planul de reorganizare al Mevase prevede continuarea activităţii de producţ ie de vagoane demarfă, ceea ce ar creşte considerabil gradul de vandabilitatea albunurilor unei societăţi active, faţă de situaţia valorificăriipatrimoniului unei societăţi "moarte", nefuncţionale. Mai mult, seprecizează că în cazul continuării activităţii de producţie,şansele de atragere a unui investitor sunt mult maimari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO