Mediafax.biz Exclusiv

Tudorache, Sarantis: România este o în continuare o piaţă atractivă, perspectivele de dezvoltare par atrăgătoare pentru investitori

31.01.2012, 12:24 147

"Altfel cum se poate explica expansiunea reţelelor internaţionale de magazine şi a marilor centre comerciale. Toate aceste investiţii se bazează pe solide studii de piaţă care în final au concluzionat că trebuie să investeşti în ţara noastră", a explicat Tudorache.

În opinia lui, atât marjele de profitabilitate, costurile de operare, cât şi perspectivele de dezvoltare sunt atractive în România.

În ceea ce priveşte businessul Sarantis, Tudorache, care se află în fruntea companiei de circa 15 ani, spune că anul trecut a fost unul dificil.

"Am realizat vânzări de 160,5 milioane de lei (37,3 mil. euro la un curs de 4,3 lei pentru un euro), cu 1,35% mai mici decât în anul anterior, deşi iniţial compania a bugetat o creştere de 5%. Pentru firma noastră 2011 este primul an în care se înregistrează o scădere a cifrei de afaceri - este adevărat foarte mică - de la înfiinţarea sa în 1996.", spune el.

Deşi declinul are la baza mai multe cauze, principalul motiv a fost consumul care a continuat să scadă, fiind departe de cifrele din perioada de boom, când avansul depăşea chiar 10%.

"Mediul economic, în general, este încă influenţat de criza actuală, iar în piaţă este o situaţie destul de confuză şi nesigură", afirmă Tudorache.

În ceea ce priveşte valoarea pieţei de cosmetice, estimările variază între 600 şi 850 mil. euro, respectiv între 2,5 şi 3,5 euro pe lună cheltuiţi lunar de un român. Şeful Sarantis nu oferă cifre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO