Mediafax.biz Exclusiv

Un executiv venit din industria mobilei a readus pe creştere compania de distribuţie a Smithfield

Un executiv venit din industria mobilei a readus pe creştere compania de distribuţie a Smithfield

Autor: Adelina Mihai

25.07.2011, 18:10 440

În plus, compania a semnat anul acesta noicontracte de distribuţie pentru îngheţata Mars, produsele din carnede pasăre Transavia şi lactatele Meggle.

Dacă în perioada 2008-2009afacerile Agroalim au scăzut cu aproape 25% (ajungând de la 62,8mil. euro la 47,4 mil. euro), în 2010 compania a încheiat cuafaceri de peste 50 de milioane de euro, în creştere cu 6% faţă deanul anterior.

"Ultima noutate în portofoliulnostru o reprezintă demararea distribuţiei produselor de îngheţatăMars pe canalul retail tradiţional, a produselor Transavia şi amsemnat contractul de distribuţ ie pentru produsele lactateMeggle.

De asemenea, în acest momentsuntem în discuţii pentru introducerea de noi game de produse", aspus Dan Burian.

50 de furnizori şi 5.000 declienţi

Anterior, Burian a fost timp deşase ani şef al producătorului de mobilă francez Mobilenia (parte agrupului Parisot).

El a mai lucrat şi în zonacomercială (vânzări, marketing, logistică şi distribuţ ie) încompanii precum Campofrio (producător de mezeluri), Henkel(producător de adezivi şi material de construcţii) sau în cadruldistribuitorului de bunuri de larg consum Rom West (diviziaWrigley).

Absolvent al Institutului Politehnic din Bucureşti, Burian are odiplomă de management şi un master în Administrarea Afaceriloroferit de Open University Business School (MareaBritanie).

Agroalim Distribution, un jucător aflat în topul primilor zecemari distribuitori de FMCG, face parte din grupul americanSmithfield, unul dintre cei mai mari producători şi procesatori decarne din lume. Compania activează pe piaţă încă din 1991, însă afost preluată de americanii de la Smithfield prin două tranzacţiiîn 2004 (când omul de afaceri libanez Mounir Halawani a vândutpachetul majoritar) şi 2009, când americanii au cumpărat restul de37,5% din acţiuni.

Compania, care are parteneriate cu peste 50 de furnizori dintoată ţara şi 5.000 de clienţi, distribuie carne proaspătă şicongelată, legume congelate, semipreparate din carne şi peşte,mezeluri, precum şi produse lactate sau conserve.Printre mărcile propriidistribuite de companie se află Del Mare, Hanul Românesc, Minut sauComtim şi Saga. În zona de retail, Agroalim are clienţi precumhipermarketurile Carrefour şi Auchan, dar şi lanţul desupermarketuri Mega Image.

Rezultate mai bune în primele şaseluni

Reprezentanţii Agroalim Distribution spuncă, în prezent, compania este lider pe mai multe segmente deproduse congelate.

"Dincolo de menţinerea cotei de piaţă, înciuda scăderii consumului, obiectivul nostru major pentru 2011 estesă creştem toate categoriile de produs şi să ne concentrăm pe unelepieţe-cheie atât din categoria produselor congelate, cât şi dincategoriile de produse refrigerate.

Am început anul 2011 cu proiecte concrete dedezvoltare a brandurilor private, un alt target major de marketingşi vânzări al companiei", a adăugat Burian.

Deşi consumul a scăzut cu peste 5% înprimele cinci luni ale acestui an comparativ cu perioada similară aanului trecut, reprezentanţii Agroalim susţin că în primele şaseluni din 2011 compania a înregistrat volume de vânzări "uşor" maimari faţă de anul trecut.

"Am obţinut creşteri semnificative de volumpe segmentul cărnii de porc, cărnii de pasăre şi peşte. În aceeaşimăsură, introducerea de game noi de produse, în special de produselactate, a contribuit la obţinerea acestor rezultate." În prezent,Agroalim are 375 de angajaţ i, cu 53 mai puţini decât în 2009. Otreime dintre aceştia lucrează în vânzări, în filialele companieidin ţară (Buftea, Bacău, Baia Mare, Braşov, Brăila, Constanţ a,Craiova, Cluj, Iaşi şi Timişoara).

Reprezentanţii Agroalim Distribution spunînsă că mai există potenţial "enorm" de creştere pe unele segmentedin piaţa de distribuţie FMCG.

"Un exemplu în acest sens îl reprezintăconsumul de legume congelate, care în România este de sub 1 kg/capde locuitor, în timp ce în ţările din Europa de Vest acesta sesituează undeva în jurul valorii de 7-9 kg/cap locuitor", a maispus Burian. El a mai precizat că, potrivit unor informaţii,aproape 40% dintre consumatori sunt în continuare reticenţi lanoutăţile de pe piaţă, pentru că bugetele sunt reduse şi selimitează la a cumpăra produse pe care deja le-auîncercat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO