Mediafax.biz Exclusiv

Valer Blidar: Aşteptăm licitaţiile ca să începem să vindem tramvaie produse la Arad

Valer Blidar: Aşteptăm licitaţiile ca să începem să vindem tramvaie produse la Arad

Autor: Andreea Neferu

17.07.2011, 18:48 615

"Pentru a începe să vindem, trebuie săse organizeze licitaţii. Acum ne aflăm în situaţia de a puteaprezenta potenţialilor cumpărători un prototip de tramvai modern.Am făcut această investiţie în ideea că oraşele care deţininfrastructură pentru tramvaie vor ţine licitaţii în perioadaurmătoare. Nu avem încă un preţ stabilit pentru aceste tramvaie,dar va fi cu 25-30% mai ieftin decât cel al competitorilor", adeclarat Blidar.

Compania Astra Vagoane Călători, care ainvestit circa 7 milioane de euro în fabrica de tramvaie de laArad, care va produce 36-40 de tramvaie anual, vrea să participe cumodelul Imperio şi la licitaţii organizate de ţările din regiunesau din vestul Europei.

Ideea unei investiţii în producţia detramvaie a pornit de la faptul că în prezent parcul naţional detramvaie este destul de învechit, având în vedere că în Româniaexistă circa 2.000 de tramvaie, iar cea mai mare parte dintreacestea au o vechime de circa 40 de ani, potrivit luiBlidar.

"Doar 10 bucăţi la Oradea au o vechimede circa cinci ani", a arătat omul de afaceri.

Modelul Imperio are podeaua joasă şiare între 180 şi 310 locuri, în funcţie de numărul de module dincare este compus, respectiv trei sau patru, iar din momentulplasării comenzii până la livrarea efectivă a tramvaiului vor treceîntre 9 şi 12 luni.

Dacă la Arad vor fi realizate tramvaiepentru linie îngustă, cu o lăţime de un metru, la Bucureşti omul deafaceri intenţionează să producă tramvaie pentru linie normală, de1,4 metri. Producţia de tramvaie din Capitală va fi realizată înparteneriat cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), careva participa cu spaţiul de producţie al Uzinei de ReparaţiiAtelierele Centrale (URAC) şi cu forţă de muncă, res pectiv 150 deangajaţi. Pe de altă parte, Astra Vagoane Călători va realizainvestiţia în modernizarea spaţiului şi linia de producţietramvaie, deţinând o licenţă Siemens.

Atât la Arad, cât şi la Bucureşti,capacitatea de producţie va fi de câte 36-40 de tramvaieanual.

"Dacă vor exista comenzi mai mari, vomlucra în trei schimburi", a spus Blidar. În fiecare din cele douăfabrici ale companiei arădene vor lucra între 150 şi 200 deangajaţi.

Astra Vagoane Călători a finalizat anultrecut cu o cifră de afaceri estimată la aproape 45 mil. euro,potrivit declaraţiilor anterioare ale omului de afaceri, datelor dela Ministerul de Finanţe şi calculelor ZF. Blidar mai deţine pelângă compania Astra Vagoane Călători şi firmele Astra Vest, SirvTitu, fabrica de marmură Marmura Bucureşti şi TristarBucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO