Mediafax.biz Exclusiv

Vânzările de ceai au scăzut anul trecut în România cu 5%, la 30 milioane euro

Autor: Alice Gheorghe, Mediafax

04.04.2011, 19:27 27

"În ultimii ani piaţa a fost foarte dinamică, înregistrând unritm de creştere anual de două cifre, însă în 2010 a înregistrat unuşor recul", a declarat agenţiei MEDIAFAX Daniel Bărbulescu,director de marketing al departamentului de alimente şi îngheţatăpe Europa Centrală şi de Sud în cadrul Unilever.

El a adăugat că dintre segmentele pieţei vânzările de ceai negruşi de infuzii au scăzut cel mai mult la nivelul anului trecut.

"Segmentul care a crescut a fost cel al ceaiului verde, datorităpercepţiei pozitive de care se bucură în rândul consumatorilorromâni", a spus Bărbulescu.

Reprezentantul Unilever a adăugat că românii preferă, pe lângăceaiul verde, infuziile de fructe şi, în ultima perioadă, ceaiulalb.

În România consumul de ceai pe cap de locuitor rămâne însăfoarte scăzut, în comparaţie cu alte state europene, ajungând laaproximativ trei litri pe an.

"Suntem foarte departe de ţări precum Rusia, unde se beau înmedie 50 de litri de ceai /capita, sau Polonia, unde consumul pecap de locuitor este de 70 de litri. Motivele unor diferenţe atâtde mari sunt tradiţia şi obiceiurile de consum diferite, Românianefiind o ţară în care consumul de ceai să fie tradiţional", a spusBărbulescu.

El a mai arătat că vânzările Lipton "au crescut considerabil" înultimii ani, fără să precizeze valoarea acestora. Evoluţia a fostsusţinută de investiţiile în comunicare şi pentru mărireaportofoliului de produse.

Unilever, al doilea mare producător de bunuri de larg consum dinlume, este prezent pe piaţa românească prin intermediul subsidiareiUnilever South Central Europe, care coordonează regiunea formatădin România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şiRepublica Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO