Mediafax.biz Exclusiv

Vânzările de îngheţată ale Alpin stagnează

Vânzările de îngheţată ale Alpin stagnează

Autor: Roxana Petrescu

15.08.2011, 19:51 248

"Nu a crescut consumul din cauza crizei. Îngheţata nu este un produs de primă necesitate, iar în contextul reducerii veniturilor omul se uită cu mai multă atenţie la ceea ce-şi pune în coşul de cumpărături", a spus Ioan Istrate, directorul general şi proprietarul companiei Alpin 57 Lux din Sebeş care produce îngheţata Alpin.

Astfel, Istrate estimează că piaţa de îngheţată a stagnat anul acesta la nivelul de anul trecut, iar afacerile companiei vor urma aceeaşi tendinţă.

O piaţă dominată de antreprenori locali

"Nici temperaturile nu au fost foarte bune. Estimez că afacerile Alpin vor evolua în ton cu piaţa care va stagna comparativ cu anul trecut", a mai precizat proprietarul Alpin 57 Lux. Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentantul companiei, anul trecut businessul Alpin sa ridicat la aproximativ 60 de milioane de lei (circa 14 milioane de euro).

Piaţa de îngheţată are o valoare cuprinsă între 140-150 de milioane de euro, consumul pe cap de locuitor fiind în continuare foarte scăzut, de circa 1,6-1,7 kilograme pe an.

Îngheţata este un produs cu o sezonalitate puternică, circa 80% din vânzări fiind realizate în perioada verii. Cei mai mulţi români preferă să-şi cumpere îngheţata din magazinele de cartier sau din supermarketuri, cele mai scăzute vânzări fiind cele din restaurante sau mall-uri. În ceea ce priveşte aromele, consumatorul român are preferinţe clasice, cel mai bine vândute fiind îngheţatele de vanilie, ciocolată, fructe de pădure şi căpşuni.

Deşi pe piaţă sunt prezente şi multinaţionale, segmentul de îngheţată este dominat de companii deţinute de antreprenori locali. În afară de Alpin 57 Lux, cele mai mari companii româneşti sunt Betty Ice, Top Gel şi Kubo Ice Cream, producătorul îngheţatei Amicii.

Au intrat şi giganţii

Alături de ei activează giganţi internaţionali precum Unilever, în portofoliul căruia se află brandurile Napoca, Rom, Big Milk, dar şi divizia Algida prin care grupul este prezent pe piaţa locală din vara anului 2009. Nestlé este un alt jucător de talie mare care activează pe piaţa de profil.

Alpin 57 Lux a fost înfiinţată în 1994, începând producţia de îngheţată în 1998. La începutul anilor 2000, compania intră şi pe segmentul de patiserie congelată. Potrivit informaţiilor disponibile, compania a avut în 2009 o cifră de afaceri de 57,8 mil. lei (13,7 mil. euro) şi o pierdere de 2,5 mil. lei (0,6 mil. euro). Firma avea 341 de salariaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO