Mediafax.biz Exclusiv

Vânzările de vin ale Cramelor Recaş s-au majorat cu 12%

Autor: Laurentiu Cotu

31.08.2011, 18:42 121

Conform celor mai recente estimări, compania mizează pentru acest an pe afaceri totale de 53 mil. lei (circa 12,6 mil. euro), în creştere cu 8% faţă de 2010.

"Afacerile noastre au fost susţinute în prima parte a anului de o uşoară creştere a numărului de unităţi din retailul modern, a reţelei de magazine partenere până la 120 de unităţi, a activităţii derulate de distribuitorii naţionali din HoReCa şi a retailului tradiţional, dar şi de creşterea cantităţilor livrate pentru export", a declarat Ciprian Roşca, director comercial la Cramele Recaş.

Potrivit conducerii companiei timişorene, în primul semestru piaţa a înregistrat o uşoară creştere, existând totuşi probleme cu distribuitorii intraţi în insolvenţă sau care şi-au reorganizat bussinesul renunţând la zonele neprofitabile.

Compania estimează pen tru următoarea perioadă o evoluţie similară a pieţei.

"În ceea ce priveşte proiectele în derulare, avem în vedere dezvoltarea activităţ ilor de turism şi agrement legate de vie şi vin, domeniu care începe să fie din ce în ce mai interesant pentru consumatorii români şi străini." La export, producătorul de vin colaborează cu diferite firme din SUA, Anglia, Rusia şi din ţările scandinave, aproximativ 20% din vânzări fiind generate de livrările externe.

Anul trecut, cele mai mari venituri pe pieţele externe au fost aduse de brandurile Gama V Drinks, Frunza şi Terra Dacica.

Cramele Recaş a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de peste 49,1 mil. lei (11,7 mil. euro) şi un profit net de circa 11 mil. lei (2,6 mil. euro).

Pentru anul în curs compania şi-a propus realizarea unui profit net de 12 mil. lei (peste 2,8 mil. euro).

Capacitatea anuală de producţie a companiei este de circa 5 milioane de litri, echivalentul a peste 7 milioane de sticle de vin.

Din punct de vedere logistic, compania este prezentă în toată ţara, principalul punct de lucru fiind în Recaş. Pe piaţa locală, cel mai bine vândute branduri ale Cramelor Recaş sunt Schwaben Wein Fetească regală, Schwaben Wein Riesling italian, V Drinks Sauvignon Blanc, Sole Chardonnay şi Cuvee Uberland.

Conducerea companiei spune că numărul de angajaţi se situează la nivelul anului trecut, însă se are în vedere mărirea numărului de oameni din departamentul de vânzări, în condiţiile menţinerii trendului actual de vânzări.

Compania număra anul trecut 67 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO