Opinii

Opinie Ioana Matei, Business Magazin: Grădiniţa de la birou. Dacă îţi tratezi angajaţii ca pe nişte copii, se vor purta ca atare

Opinie Ioana Matei, Business Magazin: Grădiniţa de la...

Autor: Ioana Matei

21.04.2024, 16:05 1362

Unii oameni sunt leneşi, alţii productivi, important este cum se împart procentele între cele două părţi”, glumea un invitat al unei emisiuni radio, pe care obişnuiesc să o ascult în trafic. Oricât de puerilă ar părea această afirmaţie, dincolo de scheme de beneficii extra-salariale sau studii referitoare la felul în care diversele generaţii lucrează, aceasta reprezintă un adevăr fundamental: unii oameni sunt ambiţioşi şi harnici, în timp ce alţii încearcă să găsească mereu modalităţi prin care să muncească mai puţin.

Asta nu cred că poate fi schimbat – sau poate că da, dar printr-o măiestrie de leadership pe care eu personal nu am întâlnit-o încă. Fraza de la radio mi-a amintit de un amic care, obligat de angajator să revină la birou în spaţiul fizic mai multe zile pe săptămână, povestea că ajunsese să lucreze la rebusuri (da, în secolul nostru, pe hârtie), pentru ca timpul să treacă mai repede. Mă întreb dacă acel angajator şi cei care, în general, îşi obligă angajaţii să vină la birou, mai cred că trăim într-o lume în care munca altui om să poată fi controlată, stimulată, prin astfel de metode?

Unul dintre cele mai citite articole de pe site-ul bmag.ro vorbeşte chiar despre acest trend, devenit popular în Statele Unite, în care în ultimele câteva luni, angajaţii au început să vină la birou pentru prezenţa obligatorie, dar fără să rămână acolo întreaga zi. Sau fără să muncească vreo secundă, în unele cazuri. Unele reguli nu precizează exact cât timp trebuie ca angajaţii să petreacă efectiv la birou în programul impus astfel că era normal ca oamenii care îşi doresc să se eschiveze de la muncă, să găsească rapid modalităţile de a face acest lucru şi în acest nou regim hibrid.

Potrivit unui studiu al companiei producătoare de dispozitive pentru videoconferinţe Owl Labs, citat de CNBC, mai mult de jumătate dintre angajaţii americani care muncesc în regim hibrid, respectiv 58%, recunosc că practică aşa numitul „coffee badging” sau obiceiul de a merge în clădirea biroului pentru cafeaua de dimineaţă şi apoi se întorc acasă pentru a lucra restul zilei. (Chiar denumirea acestui nou obicei al angajaţilor arată cât de naivă este încercarea angajatorilor de a le controla astfel munca.)

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels