Politică

Ciuvica il acuza din nou pe Basescu, Cotroceniul pareaza

23.02.2006, 21:11 14

Grupul de Investigatii Politice, condus de Mugur Ciuvica, il acuza pe presedintele Basescu ca, in vremea in care era ministru, a acordat un contract fara licitatie. Presedintia a admis existenta acelui contract acordat fara licitatie, dar a afirmat ca respectivul contract reprezenta o urgenta, drept urmare putea fi acordat astfel.

Potrivit lui Ciuvica, in calitate de ministru al transporturilor in Cabinetul Vasile, in 1999, Basescu a initiat o hotarare de Guvern prin care s-a acordat un contract fara licitatie firmei CCCF SA pentru reabilitarea podului de cale ferata de peste raul Mures la Arad, acuzatie respinsa de Presedintie. Costu-rile finale ale lucrarilor efectuate la podul de la Arad s-au ridicat la circa 5 mil. dolari, la cursul din acea vreme.

Acuzatiile lui Ciuvica vin la putina vreme dupa ce Basescu a vorbit din nou de grupuri de interese de la nivelul Ministerului Economiei, care urmaresc primirea de contracte prin incredintare directa, lucru care incalca legea. Seful statului a pus sub semnul intrebarii legalitatea unui acord bilateral cu Elvetia prin care, a spus el, s-ar fi putut acorda contracte fara licitatie unei firme elvetiene, in valoare de 1 mld. euro, pentru reparatii in domeniul hidroenergetic.

Ciuvica spune ca Basescu este el insusi exponentul unui astfel de grup de interese, de vreme ce a acordat un contract fara licitatie. El afirma ca Basescu a omis sa precizeze faptul ca "el este un personaj principal al istoriei coruptiei in Romania", dat fiind relatiile dubioase pe care le-ar fi avut de-a lungul vremii cu firma CCCF SA. Pe langa repararea podului de peste Mures, CCCF SA a fost, spune Ciuvica, si unul din subantreprenorii pentru reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti - lucrare intreprinsa in perioada in care Basescu a fost ministru al transporturilor - a carei calitate a lasat mult de dorit, lasand loc speculatiilor cu privire la modul in care au fost alocate contractele.

Potrivi Mediafax, administratia prezidentiala a respins, prin vocea purtatorului de cuvant, Adriana Saftoiu, acuzatiile lui Ciuvica, precizand ca in 1999 contractul pentru repararea podului de peste Mures a fost incredintat direct catre CCCF SA, deoarece era o situatie de urgenta, asemanatoare celei a podului de la Maracineni - avariat anul trecut, iar aceasta firma era la momentul respectiv cea mai mare din tara in acest domeniu si avea experienta substantiala in constructia de poduri. Ciuvica considera insa ca acest argument nu sta in picioare pentru ca lucrarile au fost efectuate la peste 1 an de la inundatiile din 1998, fiind deci suficient timp pentru organizarea unei licitatii. La randul sau, conducerea companiei CCCF SA a precizat ca era singura firma care putea finaliza reparatia podului intr-un timp foarte scurt. "Noi aveam experienta in domeniu, am realizat lucrarile intr-un termen foarte scurt, de circa zece luni, si aveam toate instalatiile si echipamentele neccesare", se afirma intr-un comunicat al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO